Pozycjonowanie Zielona Góra

Pozycjonowanie stron Zielona Góra

Posiadając stronę lub sklep internetowy, trzonem sukcesu jest uzyskanie jak największego ruchu organicznego. Dzięki temu, taki serwis może się rozrastać – reklamodawcy sugerują ciekawsze oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty na Twojej domenie. Powstaje tutaj pytanie: jakim sposobem zadbać o takie wyniki? Co wpływa na to, jaką pozycję zajmuje dana strona w wyszukiwarce Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani liczba odwiedzin, ani czas obecności w branży, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. Za pierwsze miejsca w wynikach odpowiedzialny jest przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i stosowane przez niego techniki SEO.

Dlaczego wysokie miejsce w Google’u to kwestia istotna?

Można pomyśleć, że lepiej byłoby zainwestować w klasyczną reklamę i przebić się do świadomości Internautów na tyle, by sami wpisywali adres naszej strony. Tak naprawdę to wygląda jednak tak, że kiedy czegoś potrzebujemy, zwykle i tak korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Do tego, zwykle raczej nie sprawdzamy bardziej oddalonych wyników niż początkowych parę miejsc. Nieistotne, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej intuicyjna czy proponuje niższe ceny – jeśli nie widnieje na wysokich pozycjach, większość ludzi jej po prostu nie znajdzie.

Co oddziałuje na miejsce w Google’u? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania powinno się zoptymalizować serwis zgodnie z algorytmami wyszukiwarki, co z angielskiego nazywane jest akronimem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, wymagana jest sprawdzona agencja pozycjonująca, która dzięki skutecznym działaniom zadba o należyte przygotowanie domeny do procesu związanego z uzyskaniem wyższych pozycji. Jest to skomplikowany i bardzo czasochłonny proces, niemniej w rękach doświadczonego pozycjonera, przynosi największe korzyści w zakresie pojawienia się na wysokich miejscach na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Właściwe przygotowanie domeny na działania pozycjonera, to zalążek sukcesu.

Aby przyszykować stronę internetową do kampanii SEO, agencja zajmująca się SEO, wykonuje w pierwszej kolejności pełny audyt serwisu, aby ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich szczegółów jak zamieszczone treści, podkategorie, obrazki, czy czas ładowania, ale też ewentualne niezgodności w skrypcie witryny lub poprawność metaopisów. Po takim audycie można rozważyć zmiany do zaimplementowania, które poprawią efekty działań pozycjonerskich. Czasem są to dość poważne zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Stąd też warto myśleć o pozycjonowaniu już na etapie tworzenia strony, żeby później się takimi rzeczami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się pojawiać w Google’u. Rzecz jasna, im jest ich więcej, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że nasza strona będzie odpowiedzią na zapytanie Internauty, jednak głównie należy się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. W ramach przykładu, dla lekarza weterynarii najbardziej optymalnie dobrać frazy typu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, jeśli osoba pozycjonowana chce się skupić tylko na pojedynczym mieście lub obszarze działania. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, naszą uwagę skupilibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Zielona Góra”, „agencja SEO Zielona Góra”, również „pozycjonowanie stron Zielona Góra”. Jest to wysoce skuteczny sposób na zmniejszanie konkurencji i dotarcia do konkretnych odbiorców (niewątpliwie prowadząc działalność na rynku lokalnym będzie znacznie mniej firm niż w całej Polsce).

Jak wyglądają fundamenty pozycjonowania SEO?

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i sporządzony audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć odpowiednie treści, jakie pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Takie artykuły muszą spełniać specjalne wytyczne, by spełnić wymagania Google’a. Równocześnie powinny być także treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika, gdyż nie można zapominać, że pojawią się na stronie pozycjonowanej firmy/osoby i będą służyły za jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest korzystanie z usług zaufanych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się treściami publikowanymi na witrynie klienta. Nasza agencja zatrudnia swoich własnych pisarzy, dzięki temu nie musimy zlecać tworzenia treści zewnętrznym agencjom, więc mamy całkowitą pewność, że nasi klienci otrzymają merytoryczne i wartościowe treści.

Sama publikacja napisanych w ten sposób treści nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi linkowanie (z angielskiego „link building”), czyli rozmaite działania powiązane z optymalizowaniem poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, ponieważ te niewłaściwe adresy URL mogą poważnie zaszkodzić. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samego serwisu i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, tj. inne źródła niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie wykonane jest prawidłowo, strona klienta otrzymuje od nich „moc”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe miejsca. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po ustaleniu budżetu klienta można zaplanować takie działania.

pozycjonowaniu Zielona Góra

Czy są alternatywne metody dla pozycjonowania SEO?

Publikacja treści i linkowanie, w rękach wprawnego pozycjonera może przynieść znaczące korzyści, ale jest to niestety długotrwały proces, trwający nawet do paru miesięcy. Są też czynniki wydłużające zdobycie wyższych pozycji – Google może nagle zmienić swoje algorytmy i wtedy należy poszukać nowych metod. Nasza agencja wyjątkowo szybko dostosowuje się do ewentualnych aktualizacji, ale wiele firm może mieć problem z odnalezieniem się w nowych algorytmach. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej niecierpliwi klienci, którzy nie mają ochoty tyle czekać i chcieliby od razu znaleźć swoją witrynę na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy są dostępne jakieś inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też raczej drogim wyjściem, jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, co równa się z wykupieniem sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Klient dopasowuje frazy, na które strona ma być pozycjonowana. Dzięki temu strona natychmiast pokazuje się na samej górze, tuż nad standardowymi wynikami. Chociaż brzmi to znakomicie, takie rozwiązanie ma pewne problemy. Przede wszystkim strona jest podpisana jako reklama, a większość Internautów raczej nie ma zaufania do treści sponsorowanych. Do tego odprowadzana jest mała opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Najgorsze jest też to, że po zakończeniu kampanii Adwords, strona klienta w chwilę znika ze szczytu, podczas gdy zaprzestanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na stopniowe znikanie z najwyższych miejsc.

Kolejną metodą jest wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają social media. Problem w tym, że media społecznościowe to bardzo niepewne miejsce do poprawiania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie da się dokładnie przewidzieć. W przypadku popularnej tematyki danej strony, jest jednak szansa sukcesu przy wykorzystaniu opcji na Facebooku promowania postów. W takim wypadku sytuację najlepiej oceni pozycjoner i pomoże podjąć decyzję w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

Uwaga na nieposiadające doświadczenia agencje SEO!

Ustaliliśmy już, że dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO strona www, jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, tak więc pochopną decyzją byłoby rozpoczęcie współpracy z lepszą pierwszą agencją SEO. Na rynku funkcjonuje ich sporo, lecz tylko niektóre z nich mają realne wyniki. Należy uważać na nieprofesjonalne firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej nowe sposoby. Takie metody mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do użytku. Następstwem będzie jedynie zmiana domeny na nową – a tego nikt by nie chciał. Nasza firma korzysta z własnoręcznie opracowanych metod, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone rozwiązania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i zawierają umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym okresie, dosyć niechętnie dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka oszukująca agencja stale pobiera opłaty, nie prezentując żadnych efektów. Do tego, kiedy klient poszukuje później doświadczonej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne problemy, musi wziąć pod uwagę to, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

pozycjonowaniem Zielona Góra

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej firmie.

Wysokie pozycje w rezultatach wyszukiwania, to niezwykle ważna kwestia dla każdego przedsiębiorcy, a lekceważąc pozycjonowanie, niepotrzebnie ograniczamy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, więc nawet nieduże przedsiębiorstwa działające na rynkach lokalnych decydujące się na działalność w sieci, powinny zastanowić się nad działaniami SEO. Zapewniamy, że dochody rodzące się z wysokich pozycji będą nieporównywalnie większe, niż środki inwestowane w agencję pozycjonującą oraz wszelkie działania marketingowe. Stawiamy na indywidualne podejście do wszystkich naszych klientów, a także stały rozwój oraz zdobywanie nowych doświadczeń i umiejętności. Ważnym jest też to, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, informując o postępach i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się umieścić nową kategorię towarów w swoim sklepie, lub też stworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na samym początku naszej współpracy. Dzięki temu będziemy w stanie możliwie jak najskuteczniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić pozytywne skutki, jakie niesie za sobą optymalizacja SEO stron. Nasza agencja posiada nie tylko profesjonalnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się lekkim piórem, którzy bez większego kłopotu napiszą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką sklepu klienta. Wiemy, że takie połączenie nie tylko jest przepisem na to, by dostać się do top 10, a także przełoży się to na urozmaicenie strony ciekawymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najlepszej jakości świadczonych usług, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Zielona Góra