Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie stron Wrocław

Posiadając stronę lub sklep w Internecie, podstawą powodzenia jest wygenerowanie jak największego ruchu użytkowników. Przez to taka strona może się rozrastać – reklamodawcy proponują bardziej korzystne oferty i więcej osób ogląda produkty klienta. Rodzi się tutaj pytanie, w jaki sposób zadbać o takie liczby wyświetleń? Co oddziałuje na miejsce w czołówce w wynikach wyszukiwania Google? Pozory mogą mylić i nie jest to ani liczba wejść, ani długość obecności w branży ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O czołowe miejsca w wynikach (tzw. topy) odpowiedzialny jest przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i jego techniki SEO.

Dlaczego wysokie miejsce w wynikach wyszukiwarki to tak warta uwagi kwestia?

Można pomyśleć, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą promocję i przebić się do świadomości Internautów na tyle, by bezpośrednio wpisywali adres naszej strony. W praktyce to wygląda jednak tak, że jeśli czegoś potrzebujemy, na ogół kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo znajomości sprawdzonego adresu. Co więcej, zwykle z wygody, nie sprawdzamy niższych rezultatów niż początkowe kilka pozycji. Nieistotne, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej responsywna czy ma o wiele atrakcyjniejsze ceny – jeśli nie pokazuje się w top 10 wyszukiwań, większość ludzi jej po prostu nie dostrzeże.

Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania potrzebna jest optymalizacja serwisu pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, niezbędna jest agencja pozycjonująca, która znanymi sobie sprawdzonymi technikami pozycjonującymi, która zadba o kompleksowe przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Jest to skomplikowany i stosunkowo czasochłonny proces, niemniej w rękach wprawnego pozycjonera, przynosi największe korzyści w zakresie bycia na pierwszych miejscach listy rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Jak przygotować stronę do procesu pozycjonowania?

Chcąc przygotować witrynę do działań pozycjonera, agencja SEO robi na początku kompleksowy audyt serwisu, by ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich aspektów, jak zamieszczone treści, podkategorie, grafiki czy prędkość wczytywania, ale też ewentualne błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Następnie można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które poprawią efekty działań pozycjonera. Czasem są to dość duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, więc warto myśleć o rozpoczęciu współpracy z agencją SEO już na etapie pierwszych projektów strony, żeby później się takimi kwestiami nie przejmować.

Potem wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pokazywać w Google’u. Niewątpliwie, im jest ich więcej, tym większa szansa, że trafimy w zapytanie Internauty, lecz trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. Przykładowo dla lekarza weterynarii byłoby trzeba dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, w przypadku gdy osoba pozycjonowana woli się skupić tylko na jednym mieście, w którym działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Wrocław”, „agencja SEO Wrocław”, a nawet „pozycjonowanie stron Wrocław”. Jest to znakomity sposób na ograniczanie konkurencji (bo przecież na jednym rynku będzie mniej firm niż w w całej Polsce) i dotarcie do wybranych odbiorców.

pozycjonowaniem Wrocław

Fundamenty działań SEO

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć odpowiednio skrojone treści, które pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli „zrobić topy”. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wymagania, by dostosować się do algorytmów Google’a, ale jednocześnie powinny być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą służyły za jej wizytówkę. Właśnie dlatego tak ważne jest dobranie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie stworzyć dobre treści na Twoją stronę www. Nasza agencja nie zleca pisania tekstów na zewnątrz, przez co klient może mieć pewność, że treści, które otrzyma są napisane przez osobę wyszkoloną w copywritingu SEO.

Sama publikacja napisanych w ten sposób treści nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (ang. „link building”), czyli wielorakie działania powiązane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Tworzenie takiej sieci linków to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów URL, ponieważ te nieodpowiednie mogą poważnie utrudnić pozycjonowanie. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które działają w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, a także linki zewnętrzne, czyli inne źródła niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie wykonane jest odpowiednio, strona klienta otrzymuje od nich „moc”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe miejsca. Jest to jednak dość kosztowne i dopiero po określeniu budżetu klienta możemy zaplanować oraz podjąć się odpowiednich działań.

Alternatywne rozwiązania dla pozycjonowania SEO

Publikowanie treści i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera, przynosi znaczące korzyści, lecz jest to niestety czasochłonny proces, zabierający nawet do paru miesięcy. Są też przypadki wydłużające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może znienacka zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać nowych metod. Nasza agencja bardzo szybko dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele agencji ma z tym problem. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej niecierpliwi klienci, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy można znaleźć jakiekolwiek alternatywy? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najprostszym, ale też dosyć kosztownym wyjściem, jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Osoba pozycjonowana dobiera słowa kluczowe, na które strona ma być promowana i tylko dzięki takiej promocji, witryna od razu pokazuje się nad „zwykłymi” wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to świetnie, takie rozwiązanie ma swoje wady. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, które większość Internautów po prostu ignoruje, a do tego naliczana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Najbardziej uciążliwe jest też to, że po zawieszeniu kampanii, strona klienta w mgnieniu oka znika z wysokich pozycji, podczas gdy zaprzestanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na dość powolny spadek z topowych miejsc.

Odmienną metodą może być skorzystanie z potęgi zasięgów, jaką dają social media. Sęk w tym, że media społecznościowe to wyjątkowo niepewne miejsce do powiększania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają viralowe posty – coś, czego nie można przewidzieć, ani dokładnie zaplanować. W przypadku popularnej tematyki naszej strony istnieje jednak szansa wymiernego sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. W takim wypadku sytuację najlepiej oceni ekspert i pomoże podjąć decyzję w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tym stylu.

pozycjonowaniem Wrocław

Uwaga na niedoświadczone agencje SEO!

Pisaliśmy wcześniej, że poprawnie wypozycjonowana strona jest podstawą sukcesu w marketingu internetowym, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą z brzegu firmą pozycjonującą. W naszym kraju funkcjonuje ich mnóstwo, lecz tylko niektóre mogą pochwalić się rzeczywistymi wynikami. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej nowe pomysły. Takie metody mogą w najgorszym wypadku zaszkodzić stronie, czyniąc ją praktycznie nie do odratowania, czego rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza firma korzysta z samodzielnie opracowanych metod, przy czym wszystkie eksperymenty wykonujemy na własnych stronach testowych. Dzięki temu możemy zaoferować tylko sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie nieczęsto dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej tłumacząc nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka oszukująca firma dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, ośmieszając w oczach klientów ogólny wizerunek firm pozycjonujacych. Do tego, kiedy klient poszukuje doświadczonej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne szkody, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie proste.

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej agencji

Wysokie miejsce w rezultatach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego klienta i lekceważąc optymalizację SEO w zupełności, bezsensownie limitujemy zasięgi strony. Nasza firma dobiera stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże firmy lokalne szukające promocji w Internecie, powinny rozważyć SEO, gdyż środki wydane na pozycjonera, szybko zwrócą się wraz ze wzrostem pozycji w wyszukiwarce. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście i możemy się pochwalić wieloletnim doświadczeniem. Ważnym jest też to, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, pisząc o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient zdecyduje się dodać nową kategorię produktów w swoim sklepie albo umieścić nową filię w innym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na samym początku, żeby możliwie jak najbardziej dokładnie zająć się tym pod względem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Trudno przecenić zalety, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza firma ma nie tylko umiejętnych pozycjonerów, ale także copywriterów charakteryzujących się lekkością języka, którzy nie mają kłopotów ze stworzeniem merytorycznych treści na strony klienta. Wiemy, że takie połączenie nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć wysokie pozycje, lecz także przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najwyższej jakości przeprowadzanych działań, co potwierdzą nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron www Wrocław