Pozycjonowanie Toruń

Pozycjonowanie stron Toruń

Mając stronę lub sklep w Internecie, trzonem powodzenia jest doprowadzenie do jak największego ruchu organicznego. Dzięki temu taka strona może się rozwijać – reklamodawcy dają bardziej korzystne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty klienta. Powstaje w tym miejscu pytanie: jakim sposobem zadbać o takie liczby wyświetleń? Co wpływa na wysokość pozycji w wyszukiwarce Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani wysokość wejść, ani długość obecności w branży ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O pierwsze miejsca w wynikach (tzw. topy) odpowiedzialny jest przede wszystkim pozycjoner i jego metody SEO.

Z jakiego powodu wysokie miejsce w Google’u to tak znacząca kwestia?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w klasyczną promocję i przebić się do świadomości Internautów na tyle, by sami wpisywali adres naszej strony. Tak naprawdę to wygląda jednak w taki sposób, że gdy czegoś potrzebujemy, zazwyczaj zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Do tego, zwykle z lenistwa, nie sprawdzamy bardziej oddalonych wyników niż kilka pierwszych miejsc. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej wygodna w użytkowaniu czy proponuje bardziej atrakcyjne ceny – jeśli nie widnieje w top 10 wyszukiwań, wielu użytkowników jej po prostu nie znajdzie.

Co oddziałuje na miejsce w Google’u? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania powinno się przerobić portal klienta pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest określenie SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, podstawą jest agencja pozycjonerów, która znanymi sobie skutecznymi sposobami zadba o szczegółowe przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Jest to skomplikowany i całkiem czasochłonny proces, ale w rękach wprawnego pozycjonera przynosi największe efekty w zakresie bycia w czołówce listy rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Należyte obeznanie przede wszystkim

By dostosować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja SEO wykonuje najpierw kompleksowy audyt serwisu, by poznać jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich elementów, jak zamieszczone treści, podkategorie, grafiki czy prędkość wczytywania, ale też ewentualne błędy w kodzie strony, czy poprawność metaopisów. Po takim audycie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zwiększą efekty działań pozycjonerskich. Zdarza się, że są to dość znaczące zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, dlatego warto myśleć o współpracy z pozycjonerem już na etapie projektowania strony, by później się takimi rzeczami nie martwić.

Potem wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się wyświetlać w wyszukiwarce. Rzecz jasna, im jest ich więcej, tym większa szansa, że trafimy w zapytanie Internauty, ale należy się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych słowach. W ramach przykładu dla klienta będącego weterynarzem byłoby trzeba dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, jeśli klient woli się skupić wyłącznie na jednym mieście, w którym działa. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, stąd, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach „pozycjonowanie Toruń”, „agencja SEO Toruń”, a także „pozycjonowanie stron Toruń”. Jest to wysoce skuteczny sposób na ograniczanie konkurencji (niewątpliwie na lokalnym rynku będzie mniej firm niż w w całej Polsce) i dotarcie do wybranych odbiorców.

Podstawy pracy pozycjonera

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna tworzyć odpowiednio skrojone treści, jakie pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli „zrobić topy”. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne warunki, by dopasować się do algorytmów wyszukiwarki Google, ale również muszą być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie klienta i będą służyły za jej wizytówkę. Z tego też powodu tak ważne jest dobranie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się aspektami związanymi z treściami na stronie. Nasza agencja posiada takie osoby, więc nie zlecamy tworzenia treści innym osobom, narażając klienta na ryzyko otrzymania słabych merytorycznie treści.

Sama publikacja napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (ang. „link building”), czyli wielorakie działania powiązane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, bo te niewłaściwe mogą mocno zaszkodzić. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, czyli inne domeny niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest poprawnie, strona klienta dostaje od nich „moc”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe miejsca. Nie jest to jednak tanie i dopiero po ustaleniu budżetu klienta można zaplanować takie działania.

pozycjonowaniu Toruń

Odmienne rozwiązania dla klasycznej optymalizacji SEO

Publikowanie artykułów i linkowanie w rękach doświadczonego pozycjonera przynosi ogromne korzyści, ale jest to niestety czasochłonny proces, trwający nawet do paru miesięcy. Są też czynniki wydłużające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może znienacka zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać innych metod. Nasza firma wyjątkowo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, ale wiele firm ma z tym problem. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej niecierpliwi klienci, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy są dostępne jakiekolwiek inne rozwiązania? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo drogim rozwiązaniem jest wykorzystanie kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej u samego Google’a. Klient przedstawia frazy, na które strona ma być promowana i tak momentalnie pokazuje się ona w czołówce, nad organicznymi wynikami. Chociaż brzmi to rewelacyjnie, takie wyjście ma pewne wady. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a większość Internautów po prostu nie ufa materiałom sponsorowanym. Do tego odprowadzana jest mała opłata za każde kliknięcie w adres z tej reklamy. Najbardziej uciążliwe jest też to, że po zawieszeniu kampanii, strona klienta niemal natychmiast znika z wysokich pozycji, podczas gdy zakończenie współpracy z pozycjonerem przekłada się na dość powolny spadek z najwyższych miejsc.

Mniej oczywistą metodą jest wykorzystanie potęgi zasięgowej, jaką dają social media. Szkopuł w tym, że social media to bardzo niepewne miejsce do zwiększania ruchu, a najlepsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie można ustawić ani dokładnie przewidzieć. W przypadku popularnej tematyki danej strony istnieje jednak szansa wymiernego sukcesu przy korzystaniu z opcji promowania wpisów na Facebooku. Tutaj sytuację najlepiej oceni ekspert i pomoże dokonać wyboru w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tej formie.

Uważajcie nieposiadających doświadczenia pozycjonerów

Ustaliliśmy już, iż odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO strona jest fundamentem dla sukcesu w w marketingu internetowym, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą lepszą firmą pozycjonującą. Na rynku jest ich mnóstwo, lecz nieliczne mają prawdziwe wyniki. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które mogą potraktować stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła sposoby. Takie działania mogą wręcz wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do odratowania, czego rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego nikt by nie chciał. Nasza firma korzysta z własnoręcznie przetestowanych działań, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie niechętnie dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej tłumacząc kapryśnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku, taka nieuczciwa agencja dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, ośmieszając ogólny wizerunek agencji SEO w oczach klientów. Gdyby tego było mało, kiedy klient poszukuje później dobrej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba posprzątać pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie proste.

pozycjonowaniem Toruń

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej firmie

Czołowe miejsce w wynikach wyszukiwania jest fundamentalną kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc optymalizację SEO w zupełności, bezsensownie limitujemy zasięgi strony. Nasza firma dobiera stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże firmy lokalne stawiające na rozwój w Internecie mogą rozważyć SEO, bo wzrost dochodów może być w porównaniu znacznie większy, niż pieniądze wydane na pozycjonera. Stawiamy na indywidualne podejście i służymy wieloletnim doświadczeniem. Ważnym jest też to, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, informując o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli np. klient postanowi dodać nową kategorię produktów w swoim sklepie albo umieścić nową filię w innym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na samym początku, żeby możliwie jak najlepiej zająć się tym pod kątem optymalizacji SEO.

Trudno przecenić pozytywne skutki, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron. Nasza firma ma nie tylko kompetentnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się lekkością języka, którzy nie mają problemów z opanowaniu podstaw tematyki sklepu klienta i napisaniem fachowych treści. Wierzymy, że taka synergia nie tylko pozwoli zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, ale także przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi treściami. Dlatego też mamy pewność, co do najwyższej jakości świadczonych usług, co potwierdzą nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Toruń