Pozycjonowanie Sopot

Pozycjonowanie stron Sopot

Mając stronę lub sklep internetowy, fundamentem powodzenia jest wygenerowanie jak największego ruchu użytkowników. Przez to taki serwis może się rozwijać – reklamodawcy dają bardziej korzystne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty klienta. Pozostaje w tym miejscu pytanie, jak zadbać o taki ruch. Co ma wpływ na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani ilość odwiedzin, ani długość obecności na rynku ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O czołowe miejsca w wynikach (tzw. topy) odpowiedzialny jest przede wszystkim pozycjoner i jego tajniki SEO.

Z jakiego powodu wysoka pozycja w Google’u to tak istotna kwestia?

Można pomyśleć, że lepiej byłoby zainwestować w klasyczną promocję i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by bezpośrednio wpisywali link naszej strony. W rzeczywistości to wygląda jednak w taki sposób, że kiedy czegoś potrzebujemy, na ogół korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo znajomości faktycznego adresu. Mało tego, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy bardziej oddalonych rezultatów niż pierwsze parę pozycji. Bez różnicy, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest bardziej intuicyjna czy proponuje bardziej atrakcyjne ceny – jeśli nie widnieje w czołówce wyników, przeważająca część internautów jej po prostu nie znajdzie.

Jakie czynniki mają wpływ na miejsce w wyszukiwarce? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania należy zoptymalizować stronę pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest akronimem SEO (Search Engine Optimization). By to zrobić, potrzebna jest agencja pozycjonerów, która znanymi sobie sprawdzonymi technikami pozycjonującymi zadba o szczegółowe przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Stanowi to złożony i dość czasochłonny proces, niemniej w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi największe korzyści w kwestii obecności na pierwszych miejscach listy rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Dokładne przygotowanie na pierwszym miejscu

Żeby przygotować stronę internetową do kampanii SEO, agencja SEO przeprowadza w pierwszej kolejności pełny audyt serwisu, by ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich elementów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, grafiki czy prędkość wczytywania, ale również możliwe błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Dzięki temu można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonerskich. Nieraz są to dość duże zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, więc warto myśleć o współpracy z pozycjonerem już na etapie pierwszych projektów strony, aby później się takimi rzeczami nie przejmować.

Potem wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pokazywać w Google’u. Oczywiście im jest ich więcej, tym większa szansa, że nasza strona będzie częściej odpowiadać na zapytania Internautów. Jednak na sam początek, lepiej skupić się przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. Przykładowo dla klienta będącego weterynarzem byłoby trzeba dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, jeśli osoba pozycjonowana chce się skupić tylko na pojedynczym mieście, w którym działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, stąd, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Sopot”, „agencja SEO Sopot”, czy wręcz „pozycjonowanie stron Sopot”. Prawdopodobnie to właśnie w ten sposób ta strona została przez Ciebie znaleziona. Jak widać, jest to wysoce skuteczny sposób na zmniejszanie konkurencji (w końcu na jednym rynku będzie mniej firm niż w w całym kraju) i dotarcie do wybranych odbiorców.

Podstawy pozycjonowania SEO

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć odpowiednie treści, które pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli „zrobić topy”. Takie artykuły muszą spełniać specjalne warunki, by dostosować się do algorytmów Google’a, ale też powinny być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. Przecież pojawią się na stronie klienta i będą uważane za internetową wizytówkę. Z tego też powodu tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim naraz. Nasza agencja posiada takie osoby, dzięki temu nie musimy zlecać tworzenia treści na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko otrzymania odpowiednich artykułów.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego „link building”), czyli różnorodne działania związane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, bo te źle dobrane mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, tj. inne domeny niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie jest odpowiednio przeprowadzone, strona klienta zyskuje od nich „siłę”, dzięki której wskakuje na jeszcze wyższe pozycje. Jest to jednak dość kosztowne i dopiero po określeniu budżetu klienta da się zaplanować strategię budowania sieci linków.

pozycjonowaniu Sopot

Inne metody dla pozycjonowania SEO

Tworzenie artykułów i linkowanie w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi znaczące korzyści, lecz jest to niestety długotrwały proces, zajmujący nawet do kilku miesięcy. Są też okoliczności opóźniające zdobycie wyższych pozycji – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać nowych sposobów. Nasza firma bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele pozycjonerów ma z tym kłopot. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie chcą tyle czekać. Czy istnieją jakiekolwiek inne rozwiązania? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak ciekawe, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo kosztownym rozwiązaniem jest wykorzystanie kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie miejsca reklamowego w samej wyszukiwarce Google. Klient dobiera słowa kluczowe, na które strona ma być widoczna i tak natychmiast pokazuje się ona na samym początku, nad „zwykłymi” wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma swoje wady. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a znaczna większość użytkowników Internetu takie strony omija szerokim łukiem. Do tego odprowadzana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Najgorsze jest też to, że po zawieszeniu kampanii, strona klienta momentalnie znika z wysokich miejsc, podczas gdy zakończenie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na wolniejszy spadek z najwyższych miejsc.

Kolejną metodą może być wykorzystanie potęgi zasięgowej, jaką dają media społecznościowe. Sęk w tym, że media społecznościowe to wyjątkowo niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najlepsze efekty mają viralowe posty – coś, czego nie można przewidzieć i zaplanować. W przypadku, kiedy strona klienta zajmuje się popularną tematyką, która cieszy się zainteresowaniem ze strony Internautów, warto skorzystać z opcji promowania postów, która jest dosyć popularna na portalu Facebook. Jednak zanim rzuci się w wir promocji w mediach społecznościowych, lepiej, żeby sytuację ocenił pozycjoner i pomógł dokonać wyboru w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

Wystrzegaj się niedoświadczonych firm pozycjonujących

Ustaliliśmy wcześniej, że odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO strona to podstawa sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą lepszą firmą pozycjonującą. Na rynku funkcjonuje ich wiele, lecz tylko niektóre osiągają prawdziwe wyniki. Należy uważać na nieprofesjonalne firmy, które potraktują stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej niesprawdzone pomysły. Takie działania mogą wręcz wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do uratowania, czego skutkiem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza firma korzysta z własnoręcznie opracowanych strategii, przy czym wszystkie eksperymenty wykonujemy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i zawierają umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym okresie niezbyt chętnie dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej tłumacząc niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca firma dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, psując powszechny wizerunek firm pozycjonujacych w oczach klientów. Gdyby tego było mało, kiedy klient poszukuje później profesjonalnej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co nie zawsze jest takie proste.

pozycjonowanemu Sopot

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej firmie

Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania jest fundamentalną kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc optymalizację SEO w zupełności, bez potrzeby ograniczamy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na promocję w Internecie, mogą rozważyć SEO, bo wzrost dochodów będzie znacznie większy, niż pieniądze wydawane na firmę odpowiedzialną za działania SEO. Wierzymy w indywidualne podejście i służymy wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się mieć w miarę stały kontakt z klientem, informując o skokach w wynikach wyszukiwania i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient postanowi dołożyć nową kategorię produktów w swoim sklepie lub umieścić nową filię w kolejnym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na samym początku, żeby możliwie jak najskuteczniej zająć się tym pod kątem pozycjonowania.

Trudno przecenić efekty, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza agencja ma nie tylko fachowych pozycjonerów, ale także pisarzy treści z lekkim piórem, którzy nie mają problemów z tworzeniem dobrych treści na strony klientów. Mamy pewność, że takie połączenie nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, lecz również przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najlepszej jakości świadczonych usług, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Sopot