Pozycjonowanie Poznań

Pozycjonowanie stron Poznań

Posiadając stronę lub sklep w Internecie, fundamentem powodzenia jest wygenerowanie jak największego ruchu użytkowników. Przez to, taka strona może się rozwijać – reklamodawcy proponują coraz ciekawsze oferty i więcej Internautów ogląda produkty klienta. Rodzi się tutaj pytanie, jakim sposobem zadbać o taki ruch? Co oddziałuje na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google? Pozory mogą mylić i nie jest to ani wysokość wyświetleń, ani długość obecności na rynku ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O czołowe miejsca w wynikach (tzw. topy) dba przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i jego techniki SEO.

Dlaczego wysoka pozycja w wyszukiwarce to tak znacząca kwestia?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by samodzielnie wprowadzali adres do naszej strony. Rzeczywistość wygląda jednak tak, że kiedy czegoś potrzebujemy, najczęściej kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania faktycznego adresu. Mało tego, zwykle z lenistwa, nie sprawdzamy niższych rezultatów niż pierwsze kilka miejsc. Bez różnicy, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest wygodniejsza w użytkowaniu, czy oferuje bardziej atrakcyjne ceny – jeśli nie pokazuje się w top 10, przeważająca część ludzi jej po prostu nie odnajdzie.

Co wpływa na to, które miejsce w wyszukiwarce zajmuje dana strona? Aby w ogóle zaistnieć w czołówce wyników wyszukiwania, powinno się najpierw zoptymalizować stronę pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). Takimi działaniami zajmuje się przede wszystkim agencja pozycjonerska, która poprzez zaawansowane techniki pozycjonujące, zadba o należyte przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Stanowi to złożony i stosunkowo czasochłonny proces, lecz w rękach specjalisty, przynosi skuteczne rezultaty w zakresie pojawienia się na szczycie listy rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Odpowiednie obeznanie jest najważniejsze

Chcąc przygotować stronę internetową do kampanii SEO, agencja SEO robi w pierwszej kolejności dokładny audyt serwisu, by ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich elementów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, obrazki, czy prędkość wczytywania, ale też możliwe błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Po takim audycie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zwiększą efekty działań pozycjonera. W niektórych przypadkach są to dość duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, stąd też warto myśleć o współpracy z pozycjonerem już na etapie pierwszych projektów strony, by później się takimi rzeczami nie martwić.

Potem wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pokazywać w wyszukiwarce. Oczywiście im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że trafimy w zapytanie Internauty, ale trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. W ramach przykładu, dla lekarza weterynarii byłoby trzeba dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, jeśli osoba pozycjonowana woli się skupić tylko na jednym mieście, w którym działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu w skali lokalnej, więc, korzystając z siebie samych jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Poznań”, „agencja SEO Poznań”, a nawet „pozycjonowanie stron Poznań”. Prawdopodobnie właśnie po tych frazach odnalazłeś naszą witrynę. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji (w końcu na jednym rynku będzie mniej firm niż w na przestrzeni całego kraju) i dotarcie do wybranych odbiorców.

pozycjonowaniu Poznań

Podstawy pracy pozycjonera

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna zlecać odpowiednio skrojone treści, jakie pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli „zrobić topy”. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wymagania, by dostosować się do algorytmów wyszukiwarki Google, ale też muszą być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. Przecież pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą służyły za jej wizytówkę. Z tego też powodu, tak ważne jest dobranie sprawdzonych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim naraz. Nasza agencja posiada takie osoby, więc nie musimy zlecać pisania tekstów innym firmom, narażając klienta na ryzyko otrzymania niedostatecznych merytorycznie treści.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi linkowanie (ang. „link building”), czyli rozmaite działania powiązane z optymalizowaniem poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów URL, ponieważ te niewłaściwe mogą mocno zaszkodzić. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samego serwisu i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, a więc inne domeny niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzane jest właściwie, strona klienta zyskuje „siłę”, dzięki której wskakuje na jeszcze wyższe pozycje. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po poznaniu budżetu klienta da się zaplanować najodpowiedniejszą strategię dla danej witryny.

Alternatywne metody dla pozycjonowania SEO

Tworzenie treści i linkowanie w rękach doświadczonego pozycjonera, przynosi znaczące korzyści, jednak jest to długotrwały proces, trwający nawet do kilku miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może nieoczekiwanie zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać odmiennych sposobów. Nasza agencja ControlSEO bardzo szybko dostosowuje się do takich zmian, ale wielu pozycjonerów ma z tym problem. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie chcą tyle czekać. Czy można znaleźć jakieś alternatywy? Oczywiście, jednak nie są tak ciekawe, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najprostszym, ale też bardzo kosztownym wyjściem jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Klient przedstawia słowa kluczowe, na które strona ma być pozycjonowana i tak momentalnie pokazuje się ona na samym czele, nad standardowymi wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to znakomicie, takie rozwiązanie ma swoje wady. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a wielu użytkowników Internetu zwyczajnie nie ufa sponsorowanym treściom. Do tego odprowadzana jest mała opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Najgorsze jest także to, że po zawieszeniu kampanii, strona klienta natychmiast spada ze szczytu, podczas gdy zaprzestanie współpracy z pozycjonerem przekłada się na w miarę powolny spadek z pierwszych miejsc.

Mniej oczywistą metodą jest skorzystanie z potęgi zasięgów, jaką dają media społecznościowe. Problem w tym, że media społecznościowe to bardzo niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najlepsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie da się zaplanować i kontrolować. W przypadku interesującej większość tematyki naszej strony, jest jednak szansa całkiem sporego sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. W takim wypadku sytuację najlepiej oceni ekspert i pomoże podjąć decyzję w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

pozycjonowanemu Poznań

Unikaj niedoświadczonych agencji SEO!

Wskazaliśmy wcześniej, iż poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona, jest fundamentem dla sukcesu w marketingu internetowym, dlatego błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą z brzegu firmą pozycjonującą. Na rynku jest ich mnóstwo, lecz tylko nieliczne mają realne wyniki. Trzeba uważać na nieprofesjonalne firmy, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej niesprawdzone pomysły. Takie metody mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją praktycznie nie do odratowania, czego następstwem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego nikt by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie opracowanych działań, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie niezbyt chętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka oszukująca agencja dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, ośmieszając ogólny wizerunek pozycjonerów w oczach klientów. Gdyby tego było mało, kiedy klient poszukuje później dobrej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że będzie trzeba uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie proste.

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej firmie

Czołowa pozycja w wynikach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego klienta i lekceważąc optymalizację SEO w zupełności, bez potrzeby limitujemy zasięgi strony. Nasza firma dobiera stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże firmy lokalne, stawiające na Internet powinny przemyśleć SEO, gdyż wzrost dochodów będzie nieporównywalnie większy niż pieniądze wydane na firmę SEO. Naszym sekretem jest indywidualne podejście do każdej domeny, którą się zajmujemy, a także możemy się pochwalić wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, pisząc o postępach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Tak więc jeśli klient zdecyduje się umieścić nową kategorię towarów w swoim sklepie lub stworzyć nową filię w innym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na samym początku, żeby możliwie jak najskuteczniej działać w kierunku optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić efekty, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron. Nasza firma posiada nie tylko doświadczonych pozycjonerów, ale także pisarzy treści z lekkością języka, którzy nie mają kłopotów z przyswojeniem tematyki sklepu klienta i napisaniem merytorycznych treści. Wierzymy, że taka synergia, nie tylko pozwoli zdobyć wysokie pozycje, ale również przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi artykułami. Dlatego też mamy pewność, co do najwyższej jakości świadczonych usług, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Poznań