Pozycjonowanie Lublin

Pozycjonowanie stron Lublin

Posiadając stronę lub sklep internetowy, fundamentem powodzenia jest wygenerowanie jak największego ruchu na danej witrynie. Dzięki temu, taki serwis może się rozwijać – reklamodawcy proponują ciekawsze oferty i więcej Internautów ogląda produkty klienta. Powstaje jednak ważne pytanie: jak zadbać o takie liczby wyświetleń? Co działa na wysokość pozycji w wyszukiwarce Google? Wbrew pozorom, nie jest to ani ilość wyświetleń, ani czas obecności na rynku, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O czołowe miejsca w wynikach (tzw. topy) dba przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego metody SEO.

Z jakiego względu wysokie miejsce w wyszukiwarce to tak warta uwagi sprawa?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości Internautów na tyle, by sami wprowadzali adres naszej strony. Tak naprawdę to wygląda jednak w taki sposób, że kiedy czegoś potrzebujemy, najczęściej kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Co więcej, zwykle z wygody nie sprawdzamy niższych wyników niż pierwsze parę miejsc. Nieistotne, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej responsywna, czy proponuje bardziej atrakcyjne ceny – jeśli nie pokazuje się na samej górze wyników wyszukiwania, większość ludzi jej po prostu nie zauważy.

Jakie czynniki mają wpływ na pozycję w Google’u? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania powinno się przerobić serwis pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, potrzebna jest agencja pozycjonerska, która znanymi sobie zaawansowanymi sposobami zadba o odpowiednie przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Jest to skomplikowany i stosunkowo czasochłonny proces, niemniej w rękach obeznanego pozycjonera przynosi największe efekty w zakresie bycia na szczycie listy rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Należyte przygotowanie się jest najważniejsze

Żeby przygotować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja SEO robi najpierw pełny audyt serwisu, by ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich szczegółów, jak zamieszczone treści, podkategorie, grafiki czy prędkość wczytywania, ale również ewentualne błędy w kodzie strony, czy poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Następnie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zwiększą efekty działań pozycjonerskich. W niektórych przypadkach są to dość duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, dlatego warto myśleć o pozycjonowaniu już na etapie projektowania strony, żeby później się takimi kwestiami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się pojawiać w wyszukiwarce. Naturalnie, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, ale trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. W ramach przykładu, dla klienta będącego weterynarzem byłoby trzeba dobrać frazy w stylu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja jest zupełnie inna, kiedy właściciel strony woli się skupić tylko na jednym mieście, w którym działa. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Lublin”, „agencja SEO Lublin”, czy wręcz „pozycjonowanie stron Lublin”. Jest to wysoce skuteczny sposób na zmniejszanie konkurencji (niewątpliwie na jednym rynku będzie mniej firm niż w w całej Polsce) i trafienie do konkretnych odbiorców.

Filary działań SEO

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna opracowywać odpowiednie treści, jakie pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli „zrobić topy”. Takie artykuły muszą spełniać specjalne warunki, by dopasować się do algorytmów wyszukiwarki Google, ale również muszą być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą swego rodzaju wizytówką. Właśnie dlatego, tak ważne jest dobranie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się jakością treści na pozycjonowanej stronie. Nasza agencja posiada takie osoby i nie zlecamy tworzenia treści innym osobom, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie tekstów.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi linkowanie (z angielskiego „link building”), czyli różne działania związane z optymalizowaniem poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, bo te źle dobrane mogą niepotrzebnie napsuć krwi. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, tj. inne domeny niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest prawidłowo, strona klienta dostaje od nich „moc”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe pozycje. Nie jest to jednak tanie i dopiero po poznaniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie rzeczy.

pozycjonowaniu Lublin

Inne rozwiązania dla pozycjonowania SEO

Pisanie treści i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, ale jest to niestety długotrwały proces, trwający nawet do paru miesięcy. Są też okoliczności opóźniające zdobycie wyższych pozycji – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać odmiennych metod. Nasza firma wyjątkowo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, ale wiele agencji ma z tym problem. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie chcą tyle czekać. Czy są dostępne jakieś inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo kosztownym rozwiązaniem jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej u samego Google’a. Klient dobiera słowa kluczowe, na które strona ma być pozycjonowana i dzięki temu witryna natychmiast pokazuje się w czołówce, tuż nad organicznymi wynikami. Chociaż brzmi to znakomicie, takie rozwiązanie ma pewne problemy. Przede wszystkim, strona jest podpisana jako reklama, a wielu Internautów sponsorowane treści omija szerokim łukiem, do tego odliczana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Nieprzyjemne jest również to, że po zrezygnowaniu z kampanii, strona klienta momentalnie znika ze szczytu, podczas gdy zakończenie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na całkiem powolny spadek z najwyższych miejsc.

Odmienną metodą może być skorzystanie z potęgi zasięgów, jaką dają media społecznościowe. Sęk w tym, że media społecznościowe to wyjątkowo niepewne miejsce do powiększania ruchu, a najlepsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie da się zaplanować i dokładnie przewidzieć. W przypadku popularnej tematyki pozycjonowanej strony, istnieje jednak szansa wymiernego sukcesu przy korzystaniu z wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. Tutaj sytuację najlepiej oceni ekspert i pomoże podjąć decyzję w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tym stylu.

Unikaj niedoświadczonych pozycjonerów

Ustaliliśmy już, że poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona, jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby zawieranie współpracy z pierwszą z brzegu firmą pozycjonującą. Na rynku jest ich sporo, lecz tylko nieliczne mają porządne wyniki. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej niesprawdzone pomysły. Takie działania mogą wręcz zaszkodzić stronie, czyniąc ją później nie do odratowania, czego rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie przetestowanych metod, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować tylko sprawdzone rozwiązania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie niechętnie dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej tłumacząc nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, psując ogólny wizerunek agencji SEO w oczach klientów. Gdyby tego było mało, kiedy klient szuka później profesjonalnej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi wziąć pod uwagę to, że należy posprzątać pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

pozycjonowanemu Lublin

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej firmie

Czołowe miejsce w rezultatach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego klienta i lekceważąc optymalizację SEO w zupełności, bezsensownie ograniczamy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, więc nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na rozwój w Internecie powinny rozważyć SEO. Zapewniamy, że wzrost dochodów będzie porównywalnie większy niż środki wydane na agencję pozycjonujacą. Stawiamy na indywidualne podejście i możemy się pochwalić wieloletnim doświadczeniem. Ważnym jest też to, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, informując o skokach w wynikach wyszukiwania i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli np. klient postanowi umieścić nową kategorię towarów w swoim sklepie lub umieścić nową filię w kolejnym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na starcie, aby możliwie jak najlepiej zająć się tym pod kątem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić efekty, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza firma ma nie tylko fachowych pozycjonerów, ale także copywriterów z lekkim piórem, którzy nie mają kłopotów ze stworzeniem merytorycznych treści dotyczących tematyki strony klienta. Wiemy, że takie połączenie nie tylko pozwoli zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, lecz również przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi treściami. Dlatego też mamy pewność, co do najlepszej jakości świadczonych usług, co potwierdzą nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Lublin