Pozycjonowanie Łódź

Pozycjonowanie stron Łódź

Mając stronę lub sklep internetowy, trzonem powodzenia jest uzyskanie jak największego ruchu osób. Przez to taki serwis może się rozwijać – reklamodawcy mają o wiele lepiej płatne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty klienta. Rodzi się tutaj pytanie, jak zadbać o takie liczby wyświetleń? Co oddziałuje na wysokość pozycji w wynikach wyszukiwania Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani ilość wyświetleń, ani czas obecności w branży, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O czołowe miejsca w wynikach (tzw. topy) dba przede wszystkim pozycjoner, który stosuje różnego rodzaju tajniki SEO.

Z jakiego względu wysoka pozycja w Google’u to tak znacząca kwestia?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości Internautów na tyle, by samodzielnie wpisywali adres naszej strony. W rzeczywistości to wygląda jednak w taki sposób, że jeżeli czegoś potrzebujemy, przeważnie zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo znajomości faktycznego adresu. Co więcej, zwykle z wygody nie sprawdzamy dalszych wyników niż pierwsze parę miejsc. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej wygodna w użytkowaniu czy proponuje bardziej atrakcyjne ceny – jeśli nie ma jej w pierwszej 10 wyników wyszukiwania, znaczna część Internautów jej po prostu nie znajdzie.

Które czynniki wpływają na pozycję w Google’u? Aby dostać się na sam szczyt wyników wyszukiwania powinno się zoptymalizować portal klienta pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest akronimem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, podstawą jest agencja pozycjonerów, która znanymi sobie sprawdzonymi technikami pozycjonującymi, zadba o szczegółowe przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Stanowi to złożony i dość czasochłonny proces, lecz w rękach obeznanego pozycjonera przynosi największe korzyści w kwestii obecności w czołówce listy rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Należyte przygotowanie się jest najważniejsze

Chcąc przyszykować stronę internetową do kampanii SEO, agencja SEO wykonuje najpierw pełny audyt serwisu, by poznać jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich szczegółów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, obrazki czy czas ładowania, ale też możliwe błędy w kodzie strony czy poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Następnie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonera. Czasem są to dość duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, więc warto myśleć o współpracy z pozycjonerem już na etapie projektowania strony, by później się takimi kwestiami nie martwić.

W następnej kolejności wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się wyświetlać w wyszukiwarce. Rzecz jasna, im jest ich więcej, tym większa szansa, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, ale należy się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. W ramach przykładu dla lekarza weterynarii byłoby trzeba dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, jeśli klient pragnie się skupić tylko na pojedynczym mieście, w którym działa. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając ze słów kluczowych z naszego podwórka jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Łódź”, „agencja SEO Łódź”, czy nawet „pozycjonowanie stron Łódź”. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji (bo przecież na rynku stanowiącym jedno miasto będzie mniej firm niż w w całym kraju) i dotarcie do konkretnych odbiorców.

Filary optymalizacji stron

Mając wybrane frazy i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna opracowywać odpowiednio skrojone treści, które pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli „zrobić topy”. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne wytyczne, by dostosować się do algorytmów wyszukiwarki Google, ale również powinny być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. Nie można zapominać, że pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą stanowiły niejako jej wizytówkę. Z tego też powodu tak ważne jest dobranie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim aspektami związanymi z tworzeniem dobrych treści. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy tworzenia treści innym osobom, narażając klienta na ryzyko otrzymania niedostatecznych merytorycznie treści.

Sama publikacja napisanych w ten sposób treści nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (ang. „link building”), czyli różnorodne działania powiązane z optymalizowaniem poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, gdyż te nieodpowiednie mogą mocno zaszkodzić. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które działają w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, a także linki zewnętrzne, a więc inne źródła niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzane jest właściwie, strona klienta dostaje od nich „siłę”, dzięki której wskakuje na jeszcze wyższe miejsca. Nie jest to jednak tanie i dopiero po ustaleniu budżetu klienta można zaplanować takie rzeczy.

pozycjonowaniu Łódź

Odmienne metody dla klasycznej optymalizacji SEO

Publikowanie tekstów i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, lecz jest to niestety długotrwały proces, zajmujący nawet do kilku miesięcy. Są też przypadki wydłużające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może nieoczekiwanie zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać odmiennych metod pozycjonowania. Nasza firma bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele pozycjonerów ma z tym problem. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy są dostępne jakieś alternatywy? Oczywiście, jednak nie są tak ciekawe, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo kosztownym wyjściem jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, co obejmuje wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Osoba pozycjonowana wybiera frazy, na które strona ma być promowana i w ten sposób natychmiast pokazuje się ona na samej górze, nad organicznymi wynikami. Chociaż brzmi to świetnie, takie rozwiązanie ma pewne wady. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a tym większość użytkowników Internetu po prostu nie ufa, do tego odliczana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w adres z tej reklamy. Najgorsze jest też to, że po zakończeniu kampanii, strona klienta w mgnieniu oka znika z wysokich pozycji, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją SEO przekłada się na dość powolny spadek z pierwszych miejsc.

Mniej oczywistą metodą jest wykorzystanie potęgi zasięgowej, jaką dają media społecznościowe. Sęk w tym, że media społecznościowe to niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie da się przewidzieć i zaplanować. W przypadku interesującej większość tematyki pozycjonowanej strony jest jednak szansa wymiernego sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. Tutaj sytuację odpowiednio oceni specjalista i pomoże dokonać wyboru w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

Unikaj niedoświadczonych firm pozycjonujących

Wskazaliśmy wyżej, iż dobrze wypozycjonowana strona jest podstawą sukcesu w marketingu internetowym, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą lepszą agencją SEO. Na rynku jest ich wiele, lecz tylko niektóre mogą pochwalić się porządnymi wynikami. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła sposoby. Takie działania mogą wręcz zaszkodzić stronie, czyniąc ją później nie do odratowania, czego skutkiem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza firma korzysta z własnoręcznie opracowanych działań, przy czym wszystkie próby wykonujemy na własnych stronach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie rzadko dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka oszukująca firma dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, niszcząc ogólny wizerunek agencji SEO w oczach klientów. Do tego, kiedy klient poszukuje później doświadczonej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi wziąć pod uwagę to, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

pozycjonowanemu Łódź

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej agencji

Czołowe miejsce w wynikach wyszukiwania jest fundamentalną kwestią dla każdego klienta i całkowicie lekceważąc optymalizację SEO, niepotrzebnie limitujemy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, dlatego nawet nieduże firmy lokalne stawiające na Internet powinny rozważyć SEO, bo wzrost dochodów może być nieporównywalnie większy niż pieniądze wydane na firmę SEO. Stawiamy na indywidualne podejście i możemy się pochwalić wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, pisząc o skokach w wynikach wyszukiwania i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient postanowi dodać nową kategorię produktów w swoim sklepie lub umieścić nową filię w innym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na starcie, żeby możliwie jak najdokładniej zająć się tym pod względem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Ciężko przecenić efekty, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza agencja ma nie tylko profesjonalnych pozycjonerów, ale także copywriterów z lekkością języka, którzy nie mają kłopotów z przyswojeniem informacji na temat tego, czym zajmuje się klient, aby następnie stworzyć fachowe treści. Wiemy, że takie połączenie nie tylko pozwoli zdobyć wysokie pozycje, ale również przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi artykułami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron www Łódź