Pozycjonowanie Kraków

Pozycjonowanie stron Kraków

Posiadając stronę lub sklep w Internecie, fundamentem powodzenia jest doprowadzenie do jak największego ruchu użytkowników na naszej witrynie. Przez to, taki serwis może się rozwijać – reklamodawcy proponują lepiej płatne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty na stronie. Rodzi się tutaj pytanie, jak zadbać o takie liczby wyświetleń? Co oddziałuje na wysokość pozycji w wyszukiwarce Google? Wbrew pozorom, nie jest to ani ilość wyświetleń, ani długość obecności w branży ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O najwyższe miejsca w wynikach (tzw. topy) troszczy się przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego metody SEO.

Dlaczego wysoka pozycja w wyszukiwarce to sprawa warta uwagi?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w standardową promocję i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by bezpośrednio wprowadzali link naszej strony. Rzeczywistość wygląda jednak w taki sposób, że gdy czegoś potrzebujemy, zwykle udajemy się po pomoc do wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania faktycznego adresu. Do tego, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy niższych wyników niż początkowe kilka miejsc. Nieistotne, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej wygodna w użytkowaniu, czy ma niższe ceny – jeśli nie widnieje w czołówce wyników, znaczna część internautów jej po prostu nie odnajdzie.

Co oddziałuje na miejsce w Google’u? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania należy zoptymalizować portal klienta pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, potrzebna jest agencja SEO, która znanymi sobie skutecznymi technikami pozycjonującymi zadba o należyte przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Jest to skomplikowany i stosunkowo czasochłonny proces, jednak w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera, przynosi największe rezultaty w zakresie obecności na pierwszych miejscach listy wyników wyszukiwania.

pozycjonowaniu kraków

Właściwe obeznanie przede wszystkim

Aby dostosować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja SEO przeprowadza na początku dokładny audyt serwisu, by ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich szczegółów, jak zamieszczone treści, podkategorie, obrazki czy też czasu ładowania, ale również możliwe błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Po takim audycie można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zwiększą efekty działań pozycjonera. Zdarza się, że są to dość duże zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, więc warto myśleć o agencji SEO już na etapie projektowania strony, aby później się takimi rzeczami nie martwić.

W następnej kolejności wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których, witryna internetowa klienta miałaby się pokazywać w Google’u. Rzecz jasna, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że nasza strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania, lecz należy się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wpisywanych przez Internautów. Przykładowo dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy typu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, jeśli właściciel strony woli się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście, w jakim działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach „pozycjonowanie Kraków”, „agencja SEO Kraków”, czy nawet „pozycjonowanie stron Kraków”. Jest to znakomity sposób na ograniczanie konkurencji (bo przecież na lokalnym rynku będzie mniej firm niż na przestrzeni całego kraju) i dotarcie do określonych odbiorców.

Fundamenty pozycjonowania SEO

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna tworzyć odpowiednie treści, które pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli „zrobić topy”. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wymagania, by dopasować się do algorytmów Google’a, czyli powinny być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. Nie można zapominać, że pojawią się one na stronie pozycjonowanej osoby i będą uchodzić za jej wizytówkę. Z racji tego, tak ważne jest wyszukanie dobrych copywriterów, którzy zajmą się wyżej wymienionymi aspektami. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko artykułów nie spełniających podstawowych wymagań content marketingu.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (z angielskiego „link building”), czyli rozmaite działania powiązane z optymalizowaniem poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, bo te źle dobrane mogą mocno utrudnić pozycjonowanie. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, a więc inne domeny niż pozycjonowana strona, czyli przykładowo blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzane jest poprawnie, strona klienta dostaje od nich „siłę”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe miejsca. Nie jest to jednak tanie i dopiero po ustaleniu budżetu klienta, da się zaplanować takie środki.

Skontaktuj się z nami już teraz.

Inne rozwiązania dla klasycznej optymalizacji SEO

Publikowanie treści i linkowanie, w rękach wprawnego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, ale jest to niestety czasochłonny proces, zabierający nawet kilka miesięcy. Są też czynniki opóźniające zdobycie topów – Google może znienacka zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać innych sposobów. Nasza agencja bardzo szybko dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele agencji ma z tym problem. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie chcą tyle czekać. Czy można znaleźć jakiekolwiek inne rozwiązania? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak efektywne, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo kosztownym wyjściem jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej u samego Google’a. Osoba wybiera słowa kluczowe, na które strona ma być pozycjonowana i tak od razu pokazuje się ona w czołówce, nad „zwykłymi” wynikami. Chociaż brzmi to świetnie, takie rozwiązanie ma swoje wady. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest podpisana jako reklama, a Internauci po prostu nie ufają reklamom, lub instalują programy blokujące treści sponsorowane. Do tego naliczana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Najbardziej uciążliwe jest również to, że po zawieszeniu kampanii, strona klienta momentalnie znika ze szczytu, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją SEO przekłada się na mniej gwałtowny spadek z pierwszych miejsc.

Mniej oczywistą metodą może być wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają media społecznościowe. Szkopuł w tym, że social media to ogromnie i często niedające pewności miejsce do zwiększania ruchu. Najmocniejsze efekty mają viralowe posty – coś, czego nie można zaplanować i z góry ustalić. W przypadku interesującej większość tematyki pozycjonowanej strony, jest jednak szansa całkiem sporego sukcesu przy korzystaniu z opcji Facebooka , która umożliwia opcję promowania postów. Tutaj sytuację odpowiednio oceni specjalista i pomoże dokonać wyboru w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

pozycjonujący kraków

Uważaj na agencje SEO bez żadnego doświadczenia

Wskazaliśmy już, że dobrze wypozycjonowana strona jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby nawiązanie współpracy z pierwszą lepszą firmą pozycjonującą. W naszym kraju jest ich sporo, lecz tylko nieliczne mają satysfakcjonujące wyniki. Należy wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej niesprawdzone sposoby. Takie działania mogą wręcz wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do uratowania, czego skutkiem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego nikt by nie chciał. Nasza firma korzysta z własnoręcznie przetestowanych metod, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować tylko sprawdzone metody.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie rzadko dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka nieuczciwa agencja co miesiąc dostaje określoną sumę pieniędzy, psując ogólny wizerunek pozycjonerów w oczach klientów. Gdyby tego było mało, kiedy klient poszukuje doświadczonej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej firmie

Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc optymalizację SEO w zupełności, bezsensownie limitujemy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże firmy lokalne stawiające na widoczność w Internecie, mogą rozważyć SEO, gdyż inwestycja środków w agencję pozycjonujacą jest prostą drogą do zwiększenia dochodów ze sprzedaży w sieci. Wierzymy w indywidualne podejście i szczycimy się wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, pisząc o postępach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli np. klient postanowi umieścić nową kategorię produktów w swoim sklepie albo utworzyć nową filię w innym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na starcie, żeby możliwie jak najbardziej skutecznie zająć się tym pod kątem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić zalety, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza agencja posiada nie tylko profesjonalnych pozycjonerów, ale także copywriterów z lekkim piórem, którzy nie mają kłopotów z dostosowaniem formy tekstu do tematyki, z którą związana jest strona klienta i napisaniem rzeczowych treści. Wiemy, że takie połączenie nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć wysokie pozycje, lecz również przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi treściami. Dlatego też mamy pewność, co do najwyższej jakości przeprowadzanych działań, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Kraków