Pozycjonowanie Katowice

Pozycjonowanie stron Katowice

Prowadząc stronę lub sklep w Internecie, trzonem sukcesu jest doprowadzenie do jak największego ruchu użytkowników. Przez to taki serwis może się powiększać – reklamodawcy proponują ciekawsze oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda Twoje produkty. Powstaje tutaj pytanie: w jaki sposób zadbać o taki ruch? Co wpływa na miejsce w czołówce w wynikach wyszukiwania Google? Pozory mogą mylić, ponieważ nie jest to ani ilość odwiedzin, ani długość obecności na rynku ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. Za czołówkę w wynikach (tzw. topy) odpowiedzialny jest przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego techniki SEO.

Dlaczego wysoka pozycja w Google’u to tak warta uwagi kwestia?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą promocję i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by sami wpisywali adres naszej strony. W praktyce to wygląda jednak w taki sposób, że jeśli czegoś potrzebujemy, na ogół korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania faktycznego adresu. Mało tego, zwykle z wygody, nie sprawdzamy bardziej oddalonych rezultatów niż początkowe parę pozycji. Nieistotne, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej intuicyjna czy oferuje niższe ceny – jeśli nie ma jej na wysokich pozycjach, przeważająca część ludzi jej po prostu nie znajdzie.

Co oddziałuje na miejsce w Google’u? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania, należy zoptymalizować serwis pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest akronimem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, potrzebna jest agencja pozycjonująca, która znanymi sobie działającymi sposobami zadba o odpowiednie przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Stanowi to skomplikowany i całkiem czasochłonny proces, jednak w rękach profesjonalnego pozycjonera przynosi największe efekty w zakresie obecności na pierwszych miejscach listy rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Dokładne obeznanie jest najważniejsze

Żeby przyszykować stronę internetową do kampanii SEO, agencja SEO wykonuje na początku dokładny audyt serwisu, by poznać jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich elementów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, obrazki, czy prędkość wczytywania, ale również ewentualne błędy w kodzie strony, czy poprawność metaopisów. Następnie można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które poprawią efekty działań pozycjonera. Nieraz są to dość znaczące zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, więc warto myśleć o współpracy z pozycjonerem już na etapie pierwszych projektów strony, by później się takimi kwestiami nie przejmować.

Następnie wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się wyświetlać w Google’u. Oczywiście im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że znajdziemy się w wynikach na zapytanie Internauty, ale trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, jeśli właściciel strony woli się skupić tylko na jednym mieście, w którym działa. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, stąd, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Katowice”, „agencja SEO Katowice”, a nawet „pozycjonowanie stron Katowice”. Jest to wysoce skuteczny sposób na zmniejszanie konkurencji (bo przecież na lokalnym rynku będzie mniej firm niż w w całej Polsce) i trafienie do wybranych odbiorców.

Filary pracy pozycjonera

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna opracowywać odpowiednie treści, jakie pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli „zrobić topy”. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wymagania, by dopasować się do algorytmów wyszukiwarki Google, ale też muszą być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie klienta i będą stanowiły niejako jej wizytówkę. Z tego też powodu, tak ważne jest wyszukanie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się jakością treści publikowanych na stronie klienta. Nasza agencja posiada takie osoby, dlatego nie ma potrzeby, żebyśmy zlecali tworzenia treści na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie materiałów.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi linkowanie (ang. „link building”), czyli rozmaite działania powiązane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie linkowanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, bo te nieodpowiednie mogą mocno zaszkodzić. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samego serwisu i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, a więc inne domeny niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie zrobione jest właściwie, strona klienta zyskuje od nich „siłę”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe pozycje. Jest to jednak dość kosztowne i dopiero po ustaleniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie środki.

pozycjonowaniu Katowice

Inne rozwiązania dla klasycznej optymalizacji SEO

Publikacja treści i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera przynosi ogromne korzyści, lecz jest to niestety wymagający czasu proces, zajmujący nawet do kilku miesięcy. Są też przypadki opóźniające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może nagle zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać odmiennych sposobów. Nasza firma wyjątkowo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele firm ma z tym kłopot. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy istnieją jakiekolwiek alternatywy? Oczywiście, jednak nie są tak efektywne, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo kosztownym wyjściem jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Klient wybiera słowa kluczowe, na które strona ma być promowana i dzięki temu momentalnie pokazuje się ona na samej górze, tuż nad standardowymi wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to znakomicie, takie wyjście ma swoje wady. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a takim wielu użytkowników Internetu po prostu nie ufa, do tego naliczana jest mała opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Najbardziej uciążliwe jest także to, że po zakończeniu kampanii, strona klienta w chwilę spada z czołówki, podczas gdy zakończenie współpracy z pozycjonerem przekłada się na dość powolny spadek z topowych miejsc.

Kolejną metodą jest wykorzystanie potęgi zasięgowej, jaką dają social media. Sęk w tym, że social media to bardzo niepewne miejsce do powiększania ruchu, a najlepsze efekty mają tzw. viralowe posty – coś, czego nie można przewidzieć i dokładnie zaplanować. W przypadku interesującej większość tematyki naszej strony istnieje jednak szansa wymiernego sukcesu przy używaniu opcji na Facebooku do promowania postów. Tutaj sytuację odpowiednio oceni specjalista i pomoże podjąć decyzję w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

Uważajcie niedoświadczonych agencji SEO

Wskazaliśmy wcześniej, iż odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO strona jest podstawą sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą lepszą firmą pozycjonującą. Na rynku funkcjonuje ich wiele, lecz tylko nieliczne mogą pochwalić się realnymi wynikami. Należy wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła pomysły. Takie działania mogą w najgorszym wypadku zaszkodzić stronie, czyniąc ją później nie do uratowania, czego skutkiem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego nikt by nie chciał. Nasza firma korzysta z samodzielnie sprawdzonych metod, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu możemy zaoferować tylko sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym czasie rzadko dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca firma dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, ośmieszając ogólny wizerunek pozycjonerów w oczach klientów. Do tego, kiedy klient poszukuje później profesjonalnej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że należy posprzątać pozostawiony przez poprzednika bałagan, co nie zawsze jest takie łatwe.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

pozycjonowanemu Katowice

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej agencji

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc pozycjonowanie w zupełności, bez potrzeby limitujemy zasięgi strony. Nasza firma dobiera stawki indywidualnie, więc nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na rozwój w Internecie, powinny rozważyć SEO. Jest to niezwykle korzysta opcja, ponieważ wzrost dochodów będzie nieporównywalnie większy niż pieniądze wydane na pozycjonera. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście i szczycimy się wieloletnim doświadczeniem. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, informując o postępach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli np. klient postanowi umieścić nową kategorię produktów w swoim sklepie, albo stworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na starcie, by możliwie jak najbardziej skutecznie zająć się tym pod względem optymalizacji SEO.

Trudno przecenić pozytywne skutki, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza firma posiada nie tylko doświadczonych pozycjonerów, ale także pisarzy treści z lekkością języka, którzy nie mają problemów w stworzeniu merytorycznych treści związanych z tematyką strony klienta. Wiemy, że taka synergia nie tylko pozwoli zdobyć wysokie pozycje, lecz także przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność co do najlepszej jakości świadczonych usług, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Katowice