Pozycjonowanie Kalisz

Pozycjonowanie stron Kalisz

Posiadając stronę lub sklep internetowy, fundamentem powodzenia jest wygenerowanie jak największego ruchu organicznego. Dzięki temu, taka strona może się powiększać – reklamodawcy proponują bardziej korzystne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty na Twojej domenie. Powstaje w tym miejscu pytanie: jak zadbać o ruch powstały na naszej stronie? Co oddziałuje na to, jaką pozycję zajmuje dana strona w wynikach wyszukiwania Google? Pozory mogą mylić, ale nie jest to ani wysokość odwiedzin, ani długość obecności w branży, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O pierwsze miejsca w wynikach troszczy się przede wszystkim pozycjoner i stosowane przez niego techniki SEO.

Z jakiego względu jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwarki to kwestia ważna?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości Internautów na tyle, by bezpośrednio wpisywali adres naszej strony. Tak naprawdę to wygląda jednak tak, że jeżeli czegoś potrzebujemy, na ogół i tak wpisujemy zapytanie do wyszukiwarki, nawet mimo znajomości faktycznego adresu. Co więcej, zwykle raczej nie sprawdzamy dalszych rezultatów niż pierwszych parę miejsc. Nie ma znaczenia, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej intuicyjna czy ma korzystniejsze ceny – jeśli nie ma jej w top 10 wyników, przeważająca część ludzi jej po prostu nie dojrzy.

Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania powinno się dostosować daną witrynę zgodnie z algorytmami wyszukiwarki, co z angielskiego nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, potrzebna jest sprawdzona agencja pozycjonerów, która dzięki zaawansowanym działaniom zadba o kompleksowe przygotowanie domeny do procesu związanego z osiągnięciem wyższych pozycji. Jest to skomplikowany i stosunkowo czasochłonny proces, ale w rękach profesjonalnego pozycjonera, przynosi wymierne korzyści w zakresie pojawienia się na wysokich miejscach na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Odpowiednie przygotowanie witryny do procesu pozycjonowania, to pierwszy krok do sukcesu.

Aby przyszykować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja zajmująca się SEO, robi na początku dokładny audyt serwisu, aby ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich elementów jak zamieszczone treści, podkategorie, grafiki, czy długość wczytywania, ale też ewentualne błędy w kodzie strony lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Dopiero wtedy można zasugerować zmiany do wdrożenia, które poprawią efekty działań pozycjonera. Czasem są to dość szerokie zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Warto więc myśleć o współpracy z agencją SEO już na etapie pierwszych projektów strony, by później się takimi kwestiami nie przejmować.

Potem wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pokazywać w Google’u. Naturalnie, im jest ich więcej, tym większa szansa, że nasza strona będzie odpowiedzią na zapytanie Internauty, jednak głównie trzeba się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. Przykładowo, dla weterynarza najbardziej optymalnie dobrać frazy w stylu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, kiedy właściciel strony pragnie się skupić tylko na pojedynczym mieście lub obszarze działania. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z przykładu z naszej branży, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach „pozycjonowanie Kalisz”, „agencja SEO Kalisz”, czy nawet „pozycjonowanie stron Kalisz”. Jest to wysoce skuteczny sposób na wyprzedzenie konkurencji i trafienia do wybranych odbiorców (bo przecież działając lokalnie będzie znacznie mniej firm niż na przestrzeni całego kraju).

Jak wyglądają podstawy działań SEO?

Mając wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna zlecać odpowiednio skrojone treści, jakie pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wymagania, by dopasować się do algorytmów Google’a. Jednocześnie muszą być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, w końcu pojawią się na stronie pozycjonowanej firmy/osoby i będą służyły jako jej wizytówka. Z racji tego tak ważne jest korzystanie z usług zaufanych copywriterów, którzy zajmą się treściami umieszczanymi na stronie klienta. Nasza firma zatrudnia własnych copywriterów, tak więc nie mamy potrzeby zlecać pisania tekstów zewnętrznym portalom, więc mamy całkowitą pewność, że nasi klienci otrzymają merytoryczne i wartościowe treści.

Sama publikacja napisanych w ten sposób artykułów nie oznacza końca pracy nad stroną, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego „link building”), czyli różne działania powiązane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, ponieważ te nieodpowiednie adresy URL mogą poważnie zaszkodzić. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, a także linki zewnętrzne, tj. inne domeny niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie wykonane jest odpowiednio, strona klienta otrzymuje od nich „siłę”, dzięki której wskakuje na jeszcze wyższe pozycje. Nie jest to jednak tanie i dopiero po ustaleniu budżetu klienta można zaplanować takie środki.

pozycjonowaniu Kalisz

Czy są alternatywne rozwiązania dla klasycznej optymalizacji SEO?

Pisanie tekstów i linkowanie, w rękach doświadczonego pozycjonera może przynieść ogromne korzyści, lecz jest to niestety wymagający czasu proces, zabierający nawet do kilku miesięcy. Są też przypadki wydłużające zdobycie zamierzonych wyników – Google może znienacka zmienić swoje algorytmy i wtedy należy poszukać odmiennych metod. Nasza agencja wyjątkowo szybko dostosowuje się do takich aktualizacji, ale wiele firm może mieć kłopot z odnalezieniem się w w takich zmianach. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie mają ochoty dłużej czekać na pierwsze efekty i chcieliby natychmiast znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Czy można znaleźć jakieś alternatywy? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najprostszym, ale też dosyć kosztownym rozwiązaniem, jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Osoba pozycjonowana wybiera frazy, na które strona ma być pozycjonowana. Dzięki takiej kampanii adres strony natychmiast pokazuje się w czołówce, tuż nad „zwykłymi” wynikami. Chociaż brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma pewne wady. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a ogrom użytkowników Internetu treści sponsorowane raczej omija szerokim łukiem. Do tego naliczana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Nieprzyjemne jest również to, że po zakończeniu kampanii Adwords, strona klienta niemalże od razu znika ze szczytu, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na powolny spadek z pierwszych miejsc.

Inną metodą może być wykorzystanie potęgi zasięgów, jaką dają media społecznościowe. Szkopuł w tym, że social media to niedające pewności miejsce do powiększania ruchu, a najlepsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie da się dokładnie zaplanować, ani też przewidzieć. W przypadku popularnej tematyki danej strony, jest jednak szansa sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację najlepiej oceni specjalista i pomoże podjąć decyzję w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

Uwaga na niedoświadczone firmy pozycjonujące!

Informowaliśmy wyżej, iż poprawnie wypozycjonowana strona, jest podstawą sukcesu w Internecie, tak więc złym posunięciem byłoby nawiązanie współpracy z lepszą pierwszą agencją SEO. Na rynku jest ich sporo, lecz tylko nieliczne mają prawdziwe wyniki. Należy wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej niesprawdzone sposoby. Takie działania mogą wręcz wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją praktycznie nie do uratowania. Następstwem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza agencja korzysta z samodzielnie sprawdzonych działań, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować jedynie sprawdzone rozwiązania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie, rzadko dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma stale pobiera comiesięczne opłaty, demonstrując właściwie żadne lub nikłe efekty. Dodatkowo, kiedy klient poszukuje później doświadczonej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co nie zawsze jest takie proste.

pozycjonowaniem Kalisz

Zaufaj profesjonalistom, zaufaj naszej firmie

Wysokie pozycje w rezultatach wyszukiwania, to niezwykle ważna kwestia dla każdego klienta, a lekceważąc pozycjonowanie, bez potrzeby limitujemy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, więc nawet nieduże firmy lokalne decydujące się na działalność w sieci, powinny przemyśleć inwestycję w SEO. Zapewniamy, że dochody rodzące się z wysokich pozycji mogą być nieporównywalnie większe, niż pieniądze inwestowane w firmę SEO oraz wszelkie działania marketingowe. Wierzymy w indywidualne podejście do każdego z naszych klientów, a także doświadczenie zdobywane podczas naszej pracy. Warto też dodać, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, pisząc o postępach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient postanowi dołożyć nową kategorię towarów w swoim sklepie, lub też umieścić nową filię w kolejnym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na starcie naszej współpracy. Dzięki temu będziemy w stanie możliwie jak najskuteczniej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod względem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić efekty, jakie niesie za sobą optymalizacja SEO stron. Nasza firma posiada nie tylko profesjonalnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się łatwością posługiwania się zarówno językiem ojczystym, jak i również językami obcymi, którzy bez większego kłopotu napiszą rzeczowe treści ściśle związane z tematyką sklepu klienta. Wierzymy, że takie połączenie nie tylko pozwoli zdobyć wysokie pozycje, oraz przełoży się to na urozmaicenie strony przyciągającymi uwagę treściami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najwyższej jakości przeprowadzanych działań, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Kalisz