Pozycjonowanie Gdynia

Pozycjonowanie stron Gdynia

Prowadząc stronę lub sklep internetowy, trzonem sukcesu jest wygenerowanie jak największego ruchu osób. Przez to taka strona może się rozwijać – reklamodawcy dają bardziej korzystne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty klienta. Powstaje w tym miejscu pytanie, jak zadbać o takie liczby wyświetleń. Co ma wpływ na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google? Pozory mogą mylić i nie jest to ani wysokość wyświetleń, ani długość obecności w branży ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O czołówkę w wynikach (tzw. topy) dba przede wszystkim pozycjoner i jego działania SEO.

Z jakiego względu wysoka pozycja w wyszukiwarce to tak istotna kwestia?

Można pomyśleć, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą promocję i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by bezpośrednio wprowadzali adres naszej strony. W praktyce to wygląda jednak tak, że gdy czegoś potrzebujemy, na ogół kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania konkretnego adresu. Mało tego, zwykle z wygody nie sprawdzamy bardziej oddalonych wyników niż pierwsze parę miejsc. Nie ma znaczenia, czy strona danego sklepu prezentuje się lepiej, jest bardziej wygodna w użytkowaniu, czy proponuje niższe ceny – jeśli nie pokazuje się w czołówce wyników, wielu ludzi jej po prostu nie dostrzeże.

Co wpływa na miejsce w Google’u? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania powinno się dostosować stronę pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By to zrobić, potrzebna jest agencja SEO, która znanymi sobie działającymi technikami pozycjonującymi zadba o należyte przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Jest to skomplikowany i czasochłonny proces, ale w rękach profesjonalnego pozycjonera przynosi największe efekty w zakresie bycia na szczycie listy rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Dokładne obeznanie przede wszystkim

Żeby dostosować stronę internetową do kampanii SEO, agencja SEO wykonuje w pierwszej kolejności dokładny audyt serwisu, by ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich aspektów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, obrazki lub też czas ładowania, ale też mogące wystąpić błędy w kodzie strony czy poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Następnie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zwiększą efekty działań pozycjonera. Nieraz są to dość duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, więc warto myśleć o agencji SEO już na etapie projektowania strony, by później się takimi kwestiami nie martwić.

Potem wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się wyświetlać w Google’u. Niewątpliwie, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że znajdziemy się w wynikach na zapytanie Internauty, ale trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. W ramach przykładu, dla lekarza weterynarii byłoby trzeba dobrać frazy w stylu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, kiedy klient woli się skupić tylko na pojedynczym mieście, w którym działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach „pozycjonowanie Gdynia”, „agencja SEO Gdynia”, czy nawet „pozycjonowanie stron Gdynia”. Jest to świetny sposób na zmniejszanie konkurencji (w końcu na lokalnym rynku będzie mniej firm niż w na przestrzeni całego kraju) i dotarcie do konkretnych odbiorców.

Podstawy działań SEO

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna zlecać odpowiednio skrojone treści, które pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli „zrobić topy”. Takie artykuły muszą spełniać specjalne wytyczne, by dostosować się do algorytmów Google’a, ale również muszą być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie klienta i będą służyły za jej wizytówkę. Właśnie dlatego tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy zajmą się wszystkim naraz. Nasza agencja posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów innym osobom, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie treści.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (ang. „link building”), czyli różne działania powiązane z optymalizowaniem poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, ponieważ te źle dobrane mogą mocno napsuć krwi. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, a także linki zewnętrzne, tj. inne domeny niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzi się odpowiednio, strona klienta otrzymuje od nich „siłę”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe miejsca. Nie jest to jednak tanie i dopiero po poznaniu budżetu klienta można zaplanować takie rzeczy.

pozycjonowaniu Gdynia

Inne metody dla pozycjonowania SEO

Pisanie tekstów i linkowanie w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi ogromne korzyści, ale jest to niestety czasochłonny proces, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też przypadki opóźniające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może znienacka zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać odmiennych sposobów. Nasza firma bardzo szybko dostosowuje się do takich zmian, ale wiele agencji ma z tym kłopot. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej niecierpliwi klienci, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy można wybrać jakiekolwiek inne rozwiązania? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najoczywistszym, ale też bardzo kosztownym wyjściem jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej u samego Google’a. Klient dobiera słowa kluczowe, na które strona ma być promowana i dzięki temu taka witryna od razu pokazuje się ona w czołówce, nad organicznymi wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to świetnie, takie wyjście ma kilka minusów. Przede wszystkim strona jest podpisana jako reklama, a większość Internautów po prostu nie ufa sponsorowanym domenom. Do tego odliczana jest mała opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Najbardziej uciążliwe jest też to, że po zrezygnowaniu z kampanii, strona klienta w mgnieniu oka znika z wysokich pozycji, podczas gdy zakończenie współpracy z pozycjonerem przekłada się na w miarę powolny spadek z topowych miejsc.

Odmienną metodą jest wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają social media. Problem w tym, że social media to wyjątkowo niedające pewności miejsce do zdobywania ruchu, a najlepsze efekty mają viralowe posty – coś, czego nie da się zaplanować i przewidzieć. W przypadku interesującej większość tematyki pozycjonowanej strony, jest jednak szansa całkiem sporego sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. Tutaj sytuację najlepiej oceni specjalista i pomoże podjąć decyzję w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tym stylu.

Wystrzegajcie się niedoświadczonych pozycjonerów

Pisaliśmy wyżej, że dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO strona, jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą z brzegu firmą pozycjonującą. Na rynku funkcjonuje ich wiele, lecz tylko niektóre mogą pochwalić się porządnymi wynikami. Należy uważać na nieprofesjonalne firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej nowe pomysły. Takie działania mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją praktycznie nie do uratowania, czego skutkiem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie opracowanych metod, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Z tego powodu jesteśmy w stanie zaoferować tylko sprawdzone rozwiązania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie rzadko dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca agencja dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, psując w oczach klientów ogólny wizerunek firm pozycjonujacych. Do tego, kiedy klient poszukuje później dobrej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że należy posprzątać pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

pozycjonowaniem Gdynia

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej agencji

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc pozycjonowanie w zupełności, bez potrzeby ograniczamy zasięgi strony. Nasza firma dobiera stawki indywidualnie, także nawet nieduże firmy lokalne stawiające na Internet powinny rozważyć SEO, gdyż wzrost dochodów będzie w porównaniu znacznie większe niż pieniądze wydane na firmę SEO. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście i służymy wieloletnim doświadczeniem. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się utrzymywać stały kontakt z klientem, pisząc o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient postanowi dołożyć nową kategorię towarów w swoim sklepie lub stworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi rzeczami zajmiemy się już na starcie, żeby możliwie jak najbardziej skutecznie zająć się tym pod względem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić zalety, jakie niesie za sobą optymalizacja SEO stron. Nasza firma posiada nie tylko fachowych pozycjonerów, ale także copywriterów z lekkim piórem, którzy nie mają kłopotów z dostosowaniem tekstu do tematyki strony klienta i utworzeniem fachowych treści. Wierzymy, że takie połączenie nie tylko pozwoli zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, lecz również przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi treściami. Dlatego też mamy pewność, co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Gdynia