Pozycjonowanie Gdańsk

Pozycjonowanie stron Gdańsk

Prowadząc stronę lub sklep internetowy, trzonem sukcesu jest uzyskanie jak największego ruchu użytkowników. Dzięki temu taka strona może się rozszerzać – reklamodawcy proponują ciekawsze oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty klienta. Powstaje jednak pytanie, jak zadbać o taki ruch. Co ma wpływ na wysokość pozycji w wyszukiwarce Google? Pozory mogą mylić i nie jest to ani ilość wyświetleń, ani czas obecności na rynku ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O czołowe miejsca w wynikach (tzw. topy) troszczy się przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego działania SEO.

Dlaczego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki to tak istotna kwestia?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by sami wprowadzali adres naszej strony. W rzeczywistości to wygląda jednak w taki sposób, że jeśli czegoś potrzebujemy, na ogół zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania konkretnego adresu. Co więcej, zwykle z wygody nie sprawdzamy bardziej oddalonych wyników niż kilka początkowych pozycji. Nie ma znaczenia, czy strona danego sklepu prezentuje się lepiej, jest bardziej intuicyjna czy ma bardziej atrakcyjne ceny – jeśli nie pokazuje się w czołówce wyników, większość ludzi jej po prostu nie dostrzeże.

Co oddziałuje na pozycję w Google’u? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania powinno się zoptymalizować stronę pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest określenie SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, podstawą jest agencja SEO, która znanymi sobie działającymi sposobami zadba o odpowiednie przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Stanowi to złożony i dość czasochłonny proces, ale w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera, przynosi satysfakcjonujące rezultaty w zakresie bycia w czołówce listy wyników wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Odpowiednie przygotowanie strony to gwarancja sukcesu

Żeby przyszykować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja SEO wykonuje najpierw kompleksowy audyt serwisu, by ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich aspektów, jak zamieszczone treści, podkategorie, grafiki czy czas ładowania, ale również mogące wystąpić błędy w kodzie strony czy poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Po takim audycie można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zwiększą efekty działań pozycjonerskich. Nieraz są to dość szerokie zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, dlatego warto myśleć o pozycjonowaniu już na etapie projektowania strony, żeby później się takimi rzeczami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się wyświetlać w Google’u. Naturalnie, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że nasza strona będzie odpowiedzią na zapytanie Internauty, ale należy się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. W ramach przykładu dla lekarza weterynarii byłoby trzeba dobrać frazy typu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja jest zupełnie inna, jeśli właściciel strony pragnie się skupić tylko na jednym mieście, w którym działa. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, stąd, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Gdańsk”, „agencja SEO Gdańsk”, czy wręcz „pozycjonowanie stron Gdańsk”. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji (w końcu na lokalnym rynku będzie mniej firm niż w w całej Polsce) i dotarcie do wybranych odbiorców.

Filary pracy pozycjonera

Mając wybrane frazy i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć odpowiednie treści, które pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli „zrobić topy”. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wytyczne, by dopasować się do algorytmów Google’a, ale też powinny być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie klienta i będą robiły za jej wizytówkę. Właśnie dlatego, tak ważne jest wyszukanie dobrych copywriterów, którzy zajmą się wszystkim naraz. Nasza agencja posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów na zewnątrz, aby nie narażać klienta na ryzyko słabych i nie posiadających wartości merytorycznej artykułów.

Sama publikacja napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi linkowanie (z angielskiego „link building”), czyli różnorodne działania powiązane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie linkowanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów URL, gdyż te źle dobrane mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc domenie. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, czyli inne źródła niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie zrobione jest właściwie, strona klienta zyskuje „siłę”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe miejsca. Nie jest to jednak tanie i dopiero po poznaniu budżetu klienta, da się zaplanować takie działania.

pozycjonowaniu Gdańsk

Odmienne rozwiązania dla klasycznej optymalizacji SEO

Publikowanie treści i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, lecz jest to niestety proces wymagający czasu, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też okoliczności opóźniające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać innych metod. Nasza agencja bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, ale wiele firm ma z tym kłopot. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej zniecierpliwieni właściciele stron, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy istnieją jakiekolwiek alternatywy? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo drogim rozwiązaniem jest wykorzystanie kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Osoba decydująca się na skorzystanie z tej metody sama wybiera frazy, na które strona ma być widoczna, i tak momentalnie pokazuje się ona na samym czele, nad standardowymi wynikami. Chociaż brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma wyraźne minusy. Przede wszystkim strona jest podpisana jako reklama, a wielu użytkowników Internetu pomija tego typu posty sponsorowane. Do tego odprowadzana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w adres z tej reklamy. Nieprzyjemne jest też to, że po zrezygnowaniu z kampanii, strona klienta w mgnieniu oka spada z czołowych pozycji, podczas gdy zaprzestanie współpracy z pozycjonerem przekłada się na znacznie powolniejszy spadek z najwyższych miejsc.

Kolejną metodą jest wykorzystanie potęgi zasięgowej, jaką dają social media. Szkopuł w tym, że media społecznościowe to wyjątkowo niepewne miejsce do poprawiania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie da się przewidzieć i odpowiednio wcześniej zaplanować. W przypadku popularnej tematyki , jeśli nasza strona jest z takową związana, istnieje szansa wymiernego sukcesu przy korzystaniu z opcji promowania wpisów na Facebooku. W takim wypadku sytuację najlepiej oceni ekspert i pomoże dokonać wyboru w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

Wystrzegaj się niedoświadczonych pozycjonerów!

Pisaliśmy wyżej, iż dobrze wypozycjonowana strona jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby zawieranie współpracy z pierwszą lepszą agencją SEO. Na rynku funkcjonuje ich wiele, lecz tylko niektóre mogą pochwalić się rzeczywistymi wynikami. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej niesprawdzone sposoby. Takie metody mogą w najgorszym wypadku zaszkodzić stronie, czyniąc ją praktycznie nie do odratowania, czego rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie sprawdzonych metod, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym okresie nieczęsto dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca firma dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, psując ogólny wizerunek firm pozycjonujacych w oczach klientów. Gdyby tego było mało, kiedy klient poszukuje później doświadczonej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że należy posprzątać pozostawiony przez poprzednika bałagan, co nie zawsze jest takie proste.

pozycjonowanemu Gdańsk

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej firmie

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego klienta i całkowicie lekceważąc optymalizację SEO, bez potrzeby ograniczamy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, więc nawet nieduże firmy lokalne stawiające na rozwój w Internecie mogą przemyśleć zastosowanie SEO, gdyż wzrost ruchu organicznego na stronie, przełoży się na zarobki, które będą znacznie wyższe niż początkowa inwestycja w działania związanie z pozycjonowaniem. Wierzymy w indywidualne podejście, a także możemy się pochwalić wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, informując o postępach i będąc otwartymi na planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się umieścić nową kategorię produktów w swoim sklepie albo utworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na samym początku, by możliwie jak najskuteczniej zająć się tym pod kątem optymalizacji SEO.

Trudno przecenić pozytywne skutki, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza firma posiada nie tylko doświadczonych pozycjonerów, ale także pisarzy treści z lekkim piórem, którzy nie mają kłopotów z opanowaniu podstaw tematyki związanej z profesją klienta i napisaniem na ten temat merytorycznych treści. Mamy pewność, że taka synergia nie tylko pozwoli zdobyć wysokie pozycje, ale również przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najlepszej jakości świadczonych usług, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk