Pozycjonowanie Bydgoszcz

Pozycjonowanie stron Bydgoszcz

Prowadząc stronę lub sklep internetowy, podstawą sukcesu jest wygenerowanie jak największego ruchu na swojej witrynie. Przez to taka strona może się rozwijać – reklamodawcy proponują lepiej płatne oferty i więcej osób ogląda Twoje produkty. Powstaje tutaj pytanie, jakim sposobem zadbać o taki ruch. Co ma wpływ na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani liczba wyświetleń, ani długość obecności w branży, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O najwyższe miejsca w wynikach (tzw. topy) odpowiedzialny jest przede wszystkim pozycjoner i jego tajniki SEO.

Z jakiego powodu wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki to tak znacząca sprawa?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w standardową reklamę i przebić się do świadomości internautów na tyle, by samodzielnie wprowadzali adres naszej strony. Niestety to wygląda jednak w taki sposób, że jeżeli czegoś potrzebujemy, przeważnie kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo znajomości sprawdzonego adresu. Co więcej, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy bardziej oddalonych rezultatów niż pierwszych parę miejsc. Bez różnicy, czy strona danego sklepu prezentuje się lepiej, jest bardziej intuicyjna czy proponuje korzystniejsze ceny – jeśli nie pokazuje się w czołówce wyników, przeważająca część ludzi jej po prostu nie odnajdzie.

Co wpływa na pozycję w Google’u? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania powinno się zoptymalizować portal klienta pod algorytmy Google’a, co w języku angielskim nazywane jest określenie SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, wymagana jest agencja pozycjonerów, która znanymi sobie działającymi sposobami zadba o dokładne przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Jest to złożony i stosunkowo czasochłonny proces, lecz w rękach obeznanego pozycjonera przynosi wymierne rezultaty w kwestii obecności na pierwszych miejscach listy rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Odpowiednie obeznanie przede wszystkim

By przyszykować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja SEO robi w pierwszej kolejności dokładny audyt serwisu, by ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich aspektów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, obrazki, czy prędkość wczytywania, ale też mogące wystąpić błędy w kodzie strony lub też poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Następnie można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zwiększą efekty działań pozycjonerskich. Nieraz są to dość duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, więc warto myśleć o agencji SEO już na etapie projektowania strony, by później się takimi kwestiami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się wyświetlać w Google’u. Naturalnie, im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że trafimy w zapytanie Internauty, ale trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo, dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy takie jak „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, jeśli klient chce się skupić tylko na pojedynczym mieście, w jakim działa. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach „pozycjonowanie Bydgoszcz”, „agencja SEO Bydgoszcz”, czy wręcz „pozycjonowanie stron Bydgoszcz”. Jest to wysoce skuteczny sposób na zmniejszanie konkurencji (w końcu na lokalnym rynku będzie mniej firm niż w na przestrzeni całego kraju) i dotarcie do konkretnych odbiorców.

Filary optymalizacji stron

Mając wybrane frazy i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna zlecać odpowiednie treści, które pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli „zrobić topy”. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne wytyczne, by dostosować się do algorytmów Google’a, ale też muszą być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą jej wizytówką. Z tego też powodu, tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy zajmą się stworzeniem wartościowych treści na stronę www. Nasza agencja posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie treści.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (z angielskiego „link building”), czyli różne działania powiązane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, bo te źle dobrane mogą mocno zaszkodzić. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samego serwisu i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, a więc inne źródła niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest odpowiednio, strona klienta otrzymuje od nich „siłę”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe pozycje. Jest to jednak dość kosztowne i dopiero po ustaleniu budżetu klienta da się zaplanować takie działania.

pozycjonowaniem Bydgoszcz

Alternatywne rozwiązania dla pozycjonowania SEO

Pisanie treści i linkowanie w rękach doświadczonego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, ale jest to niestety czasochłonny proces, trwający nawet do paru miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie czołowych pozycji – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać innych metod. Nasza firma bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele pozycjonerów ma z tym problem. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie chcą tyle czekać. Czy można znaleźć jakiekolwiek inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Najprostszym, ale też bardzo kosztownym rozwiązaniem jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Klient dobiera frazy, dzięki którym strona ma pojawiać się w wynikach wyszukiwania i dzięki którym momentalnie pokazuje się ona na samym początku, nad organicznymi wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma kilka minusów. Przede wszystkim strona jest podpisana jako reklama, a tym wielu użytkowników Internetu zwyczajnie nie ufa, do tego naliczana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Nieprzyjemne jest też to, że po zrezygnowaniu z kampanii, strona klienta niemal natychmiast spada ze swojej pozycji, podczas gdy zakończenie współpracy z pozycjonerem przekłada się na w miarę powolny spadek z najwyższych miejsc.

Kolejną metodą jest wykorzystanie potęgi zasięgowej, jaką dają social media. Problem w tym, że media społecznościowe to niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najmocniejsze efekty mają tzw. wirusowe posty – coś, czego nie da się zaplanować i przewidzieć. W przypadku popularnej tematyki naszej strony istnieje jednak szansa wymiernego sukcesu przy korzystaniu z wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. W takim wypadku sytuację najlepiej oceni ekspert i pomoże dokonać wyboru w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

Uwaga na niedoświadczonych pozycjonerów

Wskazaliśmy już, iż dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO strona jest fundamentem dla sukcesu w marketingu internetowym, ale błędem byłoby nawiązanie współpracy z pierwszą z brzegu agencją SEO. Na rynku jest ich mnóstwo, lecz nieliczne mają realne wyniki. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej niesprawdzone sposoby. Takie działania mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do uratowania, czego następstwem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego nikt by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie opracowanych metod, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować tylko sprawdzone rozwiązania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie niechętnie dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić kapryśnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, a taka oszukująca agencja dalej czerpie korzyści jednocześnie psując ogólny wizerunek agencji SEO w oczach klientów. Dodatkowo, kiedy klient poszukuje później lepszej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że będzie trzeba posprzątać pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co nie zawsze jest takie proste.

pozycjonowanemu Bydgoszcz

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej agencji

Czołowa pozycja w wynikach wyszukiwania jest fundamentalną kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc pozycjonowanie, bez potrzeby ograniczamy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, więc nawet nieduże firmy lokalne stawiające rozwój w Internecie, powinny rozważyć SEO. Nasi klienci mogą liczyć na wzrost dochodów, który będzie nieporównywalnie większy niż pieniądze wydane na działania SEO. Wierzymy w indywidualne podejście i służymy wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, informując o skokach w wynikach wyszukiwania i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient postanowi umieścić nową kategorię produktów w swoim sklepie lub stworzyć nową filię w innym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na samym początku, żeby możliwie jak najbardziej skutecznie zająć się tym pod względem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić efekty, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron. Nasza firma posiada nie tylko kompetentnych pozycjonerów, ale także copywriterów charakteryzujących się lekkością języka, którzy nie mają problemów z napisaniem tekstów dotyczących tematyki sklepu klienta i stworzeniem treści reklamowych. Wiemy, że taka synergia nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć wysokie pozycje, ale również przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi artykułami. Dlatego też mamy pewność, co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Bydgoszcz