Pozycjonowanie Białystok

Pozycjonowanie stron Białystok

Posiadając stronę lub sklep internetowy, fundamentem powodzenia jest uzyskanie jak największego ruchu organicznego. Dzięki temu, taka strona może się rozszerzać – reklamodawcy sugerują bardziej korzystne oferty i więcej osób ogląda produkty na Twojej domenie. Pozostaje jednak pytanie: jak zadbać o ruch powstały na naszej stronie? Co wpływa na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google? Teorii jest wiele, jednak nie jest to ani wysokość odwiedzin, ani długość obecności na rynku, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O czołowe miejsca w wynikach troszczy się przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i stosowane przez niego tajniki SEO.

Dlaczego wysokie miejsce w wyszukiwarce to sprawa ważna?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w standardową reklamę i przebić się do świadomości użytkowników Internetu na tyle, by bezpośrednio wprowadzali adres naszej strony. W praktyce to wygląda jednak w taki sposób, że kiedy czegoś potrzebujemy, na ogół kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania konkretnego adresu. Do tego, zwykle nie sprawdzamy dalszych rezultatów niż pierwszych kilka miejsc. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest bardziej responsywna czy proponuje lepsze ceny – jeśli nie ma jej w czołówce wyników, przeważająca część użytkowników jej po prostu nie odnajdzie.

Co wpływa na pozycję w Google’u? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania powinno się przekształcić serwis zgodnie z algorytmami wyszukiwarki, co po angielsku nazywane jest SEO (Search Engine Optimization). By to zrobić, podstawą jest sprawdzona agencja pozycjonerów, która dzięki działającym sposobom, zadba o kompleksowe przygotowanie domeny do zdobycia czołówek wyników. Stanowi to złożony i stosunkowo czasochłonny proces, niemniej w rękach profesjonalnego pozycjonera, przynosi świetne efekty w zakresie osiągnięcia wysokich miejsc na liście rezultatów wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Odpowiednie przygotowanie domeny na działania pozycjonera, to początek sukcesu.

Żeby przyszykować stronę internetową do kampanii SEO, agencja odpowiadająca za SEO, wykonuje najpierw kompleksowy audyt serwisu, aby ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich aspektów jak zamieszczone treści, kategorie podstron, grafiki, czy czas ładowania, ale też mogące wystąpić braki w kodzie strony lub poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Dopiero wtedy można zaproponować zmiany do wprowadzenia, które zmaksymalizują efekty działań specjalisty od SEO. Zdarza się, że mogą to być dosyć znaczące zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym. Warto więc zaplanować ewentualną współpracę z pozycjonerem już na etapie pierwszych projektów strony, aby później się takimi rzeczami nie przejmować.

Następnie wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się wyświetlać w wyszukiwarce. Niewątpliwie, im jest ich więcej, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że nasza strona będzie odpowiedzią na zapytanie Internauty, jednak głównie należy się skupić na tych najczęściej wyszukiwanych frazach. Przykładowo, dla lekarza weterynarii byłoby trzeba dobrać frazy typu „weterynarz”, „przychodnia weterynaryjna” oraz „szpital dla zwierząt”. Sytuacja jest zupełnie inna, jeśli osoba pozycjonowana pragnie się skupić wyłącznie na jednym mieście lub obszarze działania. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z przykładu z naszego własnego podwórka, zamiast standardowych fraz „pozycjonowanie” czy „agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach „pozycjonowanie Białystok”, „agencja SEO Białystok”, również „pozycjonowanie stron Białystok”. Jest to wysoce skuteczny sposób na zmniejszanie konkurencji i dotarcia do konkretnych odbiorców (niewątpliwie w jednym mieście będzie znacznie mniej firm niż w całej Polsce).

Jak wyglądają filary pozycjonowania SEO?

Posiadając wybrane frazy i sporządzony audyt, pozycjoner zaczyna tworzyć odpowiednio skrojone treści, które pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli top 10 wyszukiwań. Artykuły tego typu muszą spełniać odpowiednie wytyczne, by wpasować się w algorytmy Google’a. Równocześnie muszą być także treściwe i skupiać uwagę czytelnika, w końcu pojawią się na stronie pozycjonowanej firmy/osoby i będą służyły jako jej wizytówka. Właśnie dlatego tak ważne jest współpracowanie z dobrymi copywriterami, którzy będą w stanie zaopiekować się treściami publikowanymi na witrynie klienta. Nasza agencja zatrudnia swoich własnych pisarzy, tak więc nie musimy zlecać tworzenia treści zewnętrznym firmom, a także mamy pewność, że klient otrzyma wysokiej jakości treści.

Sama publikacja napisanych w ten sposób treści nie jest wystarczająca, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi tworzenie bazy linków (ang. „link building”), czyli różne działania powiązane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie działanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania linków, ponieważ te nieodpowiednie adresy URL mogą niepotrzebnie wpłynąć na proces pozycjonowania. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, a także linki zewnętrzne, czyli inne źródła niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie wykonane jest odpowiednio, strona klienta zyskuje od nich „siłę”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe miejsca. Jest to jednak dość kosztowne działanie i dopiero po określeniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie środki.

pozycjonowaniu Białystok

Czy istnieją inne rozwiązania dla pozycjonowania SEO?

Publikowanie artykułów i linkowanie, w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi ogromne korzyści, ale jest to niestety długotrwały proces, trwający nawet do kilku miesięcy. Są też przypadki wydłużające zdobycie wyższych pozycji – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy należy poszukać innych metod. Nasza agencja bardzo szybko dostosowuje się do takich aktualizacji, ale wiele agencji może mieć problem z odnalezieniem się w w takich zmianach. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie chcą tyle czekać i chcieliby natychmiast być na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy można znaleźć jakiekolwiek alternatywne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najprostszym, ale też dosyć drogim wyjściem, jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Osoba pozycjonowana dobiera frazy, na które strona ma być widoczna. Poprzez zaczęcie tego typu kampanii adres strony od razu pokazuje się na samym czele, tuż nad „zwykłymi” wynikami. Chociaż brzmi to znakomicie, takie wyjście ma pewne wady. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest wyraźnie oznaczona napisem REKLAMA, a większość Internautów przeważnie nie ufa treściom sponsorowanym, więc je omija szerokim łukiem. Do tego odliczana jest mała opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Najgorsze jest również to, że po zawieszeniu kampanii Adwords, strona klienta niemalże od razu spada z czołówki, podczas gdy zaprzestanie współpracy z agencją SEO przekłada się na powolny spadek z najwyższych miejsc.

Kolejną metodą jest skorzystanie z potęgi docierania do targetu, jaką dają social media. Problem w tym, że media społecznościowe to wyjątkowo niepewne miejsce do poprawiania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają tzw. viralowe posty – coś, czego nie da się dokładnie ustalić i przewidzieć. W przypadku tematyki interesującej większość użytkowników pozycjonowanej strony, jest jednak szansa sukcesu dzięki używaniu opcji na Facebooku promowania postów. Jeśli chodzi o promocję w mediach, sytuację odpowiednio oceni ekspert i pomoże podjąć decyzję w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

Uwaga na niedoświadczone firmy pozycjonujące!

Pisaliśmy już, iż odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO witryna jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, tak więc złym posunięciem byłoby nawiązanie współpracy z lepszą pierwszą firmą pozycjonującą. W naszym kraju funkcjonuje ich wiele, lecz tylko niektóre mają rzeczywiste wyniki. Trzeba uważać na niedoświadczone firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła sposoby. Takie metody mogą w najgorszym wypadku zaszkodzić stronie, czyniąc ją później nie do odratowania. Następstwem będzie tylko zmiana domeny na inną – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza agencja korzysta z samodzielnie przetestowanych metod, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie, rzadko dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić kapryśnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma nieustannie pobiera opłaty, nie prezentując żadnych efektów. Dodatkowo, kiedy klient poszukuje później uczciwej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba posprzątać pozostawiony przez poprzednika chaos, co zwykle nie jest takie łatwe.

pozycjonowaniem Białystok

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej firmie

Wysokie miejsca w rezultatach wyszukiwania, to ważna kwestia dla każdego właściciela strony internetowej, a lekceważąc optymalizację SEO, bezsensownie limitujemy zasięgi strony. Nasza firma dobiera stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże firmy lokalne decydujące się na marketing internetowy, powinny zastanowić się nad działaniami SEO. Zapewniamy, że korzyści płynące z pozycjonowania mogą być o wiele większe , niż środki inwestowane w agencję pozycjonującą oraz wszelkie zabiegi marketingowe. Wierzymy w indywidualne podejście do każdego z naszych klientów, a także doświadczenie zdobyte na przestrzeni wielu lat. Warto też dodać, że staramy się mieć stały kontakt z klientem, donosząc o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się dodać nową kategorię produktów w swoim sklepie, lub też stworzyć nową filię w innym mieście – takimi rzeczami zajmiemy się już na starcie naszej współpracy. Dzięki temu będziemy mogli możliwie jak najlepiej pomóc przy dalszym rozwoju strony pod kątem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Ciężko przecenić zalety, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza firma ma nie tylko profesjonalnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści wyróżniają się lekkością języka, którzy bez większego problemu stworzą merytoryczne treści ściśle związane z tematyką sklepu klienta. Wierzymy, że takie rozwiązanie nie tylko pozwoli zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, ale także przełoży się na wzbogacenie strony interesującymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność, co do najlepszej jakości świadczonych usług, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Bydgoszcz